Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Online Technologies for Informal Learning by Future Teachers of English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617452" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617452 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.22.24460673" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/ff.22.24460673</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.22.24460673" target="_blank" >10.5507/ff.22.24460673</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Online Technologies for Informal Learning by Future Teachers of English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This monograph focuses on the phenomenon of informal learning through online technologies among future English language teachers. It presents the results of quantitative and qualitative research conducted at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc, which attempted to map the past and current practices of using online platforms, applications, websites and social networks by future teachers of English from three Czech universities. Areas explored include the students’ choice of online technologies for various purposes, time typically spent online, perceived benefits and drawbacks of using online technologies, and others. Comparisons are made with regard to the students’ gender and form of studies, and their specific personal histories with online technologies are linked to how they plan to utilize these in their future careers.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Online Technologies for Informal Learning by Future Teachers of English

  • Popis výsledku anglicky

    This monograph focuses on the phenomenon of informal learning through online technologies among future English language teachers. It presents the results of quantitative and qualitative research conducted at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc, which attempted to map the past and current practices of using online platforms, applications, websites and social networks by future teachers of English from three Czech universities. Areas explored include the students’ choice of online technologies for various purposes, time typically spent online, perceived benefits and drawbacks of using online technologies, and others. Comparisons are made with regard to the students’ gender and form of studies, and their specific personal histories with online technologies are linked to how they plan to utilize these in their future careers.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-6067-3

  • Počet stran knihy

    117

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy