Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of the psychomotor task typology in the teaching of technically oriented subjects at primary and secondary school (ISCED 1, ISCED 2)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73614700" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73614700 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333194587" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333194587</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of the psychomotor task typology in the teaching of technically oriented subjects at primary and secondary school (ISCED 1, ISCED 2)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The didactics of technically oriented subjects with a focus on students&apos; creative activity and the development of their competencies in the technical field in the context of basic education in the Czech Republic lacks a comprehensive elaboration of the theory of psychomotor tasks applicable in the work of the teacher. The aim of this paper is to present the initial results of a research investigation focused on feedback from practicing teachers, including the methodology of validation of the research instrument, and in relation to the results to discuss the possibilities of implementing the developed typology of teaching tasks at the 1st and 2nd level of primary school.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of the psychomotor task typology in the teaching of technically oriented subjects at primary and secondary school (ISCED 1, ISCED 2)

  • Popis výsledku anglicky

    The didactics of technically oriented subjects with a focus on students&apos; creative activity and the development of their competencies in the technical field in the context of basic education in the Czech Republic lacks a comprehensive elaboration of the theory of psychomotor tasks applicable in the work of the teacher. The aim of this paper is to present the initial results of a research investigation focused on feedback from practicing teachers, including the methodology of validation of the research instrument, and in relation to the results to discuss the possibilities of implementing the developed typology of teaching tasks at the 1st and 2nd level of primary school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000535" target="_blank" >TL03000535: Vývoj systému podpory implementace inovativní koncepce technického vzdělávání na základních školách v České republice.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2022 IEEE 16th International Scientific Conference on Informatics

  • ISBN

    979-8-3503-1033-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    220-224

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers, Inc.

  • Místo vydání

    Danvers, MA

  • Místo konání akce

    Poprad, Slovakia

  • Datum konání akce

    23. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku