Implementation of the psychomotor task typology in the teaching of technically oriented subjects at primary and secondary school (ISCED 1, ISCED 2)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73614700" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73614700 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333194587" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333194587</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of the psychomotor task typology in the teaching of technically oriented subjects at primary and secondary school (ISCED 1, ISCED 2)
Popis výsledku v původním jazyce
The didactics of technically oriented subjects with a focus on students' creative activity and the development of their competencies in the technical field in the context of basic education in the Czech Republic lacks a comprehensive elaboration of the theory of psychomotor tasks applicable in the work of the teacher. The aim of this paper is to present the initial results of a research investigation focused on feedback from practicing teachers, including the methodology of validation of the research instrument, and in relation to the results to discuss the possibilities of implementing the developed typology of teaching tasks at the 1st and 2nd level of primary school.
Název v anglickém jazyce
Implementation of the psychomotor task typology in the teaching of technically oriented subjects at primary and secondary school (ISCED 1, ISCED 2)
Popis výsledku anglicky
The didactics of technically oriented subjects with a focus on students' creative activity and the development of their competencies in the technical field in the context of basic education in the Czech Republic lacks a comprehensive elaboration of the theory of psychomotor tasks applicable in the work of the teacher. The aim of this paper is to present the initial results of a research investigation focused on feedback from practicing teachers, including the methodology of validation of the research instrument, and in relation to the results to discuss the possibilities of implementing the developed typology of teaching tasks at the 1st and 2nd level of primary school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000535" target="_blank" >TL03000535: Vývoj systému podpory implementace inovativní koncepce technického vzdělávání na základních školách v České republice.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2022 IEEE 16th International Scientific Conference on Informatics
ISBN
979-8-3503-1033-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
220-224
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers, Inc.
Místo vydání
Danvers, MA
Místo konání akce
Poprad, Slovakia
Datum konání akce
23. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—