Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interakční stylistika a její didaktické implikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73615522" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73615522 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ff.unipo.sk/jak/51_2022/Stanislav_Stepanik_studia.pdf" target="_blank" >https://www.ff.unipo.sk/jak/51_2022/Stanislav_Stepanik_studia.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interakční stylistika a její didaktické implikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je programovým textem, který ukazuje aktuální vývojové tendence ve stylistice a konkrétně je operacionalizuje v didaktice mateřského jazyka. Věnuje se nejen ontodidaktické transformaci obsahu vědní disciplíny, ale rovněž psychodidaktické transformaci obsahu oboru vzdělávání tak, aby byla co nejefektivněji rozvíjena komunikační kompetence žáka, zvláště pak jeho dovednosti funkčního psaní.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactional Stylistics and its Didactic Implications

  • Popis výsledku anglicky

    The development of communication skills is an important and natural component of all school education. The fundamental question for language teaching is the selection of teaching content and its subsequent didactic transformation in order to serve best the development of pupilsʼ communication competency. The main interest of the study is the research of the transformation between the scientific discipline (stylistics), the curriculum and the pupil in the area of communication competency development on the example of writing. The author puts the main focus on the limits and possibilities of structural stylistics and new paradigms in stylistics (especially interactional stylistics), and puts these in relation with the ontogenesis of pupilsʼ writing skills. He argues that there is a need for change in the fundament used for creating the teaching and learning environment if the development of pupilsʼ communication competency is to be authentic, useful, viable – and that it is interactional stylistics that may serve as this fundament.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jazyk a kultúra

  • ISSN

    1338-1148

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    51

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    202-214

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus