Interakční stylistika a její didaktické implikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73615522" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73615522 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ff.unipo.sk/jak/51_2022/Stanislav_Stepanik_studia.pdf" target="_blank" >https://www.ff.unipo.sk/jak/51_2022/Stanislav_Stepanik_studia.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interakční stylistika a její didaktické implikace
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je programovým textem, který ukazuje aktuální vývojové tendence ve stylistice a konkrétně je operacionalizuje v didaktice mateřského jazyka. Věnuje se nejen ontodidaktické transformaci obsahu vědní disciplíny, ale rovněž psychodidaktické transformaci obsahu oboru vzdělávání tak, aby byla co nejefektivněji rozvíjena komunikační kompetence žáka, zvláště pak jeho dovednosti funkčního psaní.
Název v anglickém jazyce
Interactional Stylistics and its Didactic Implications
Popis výsledku anglicky
The development of communication skills is an important and natural component of all school education. The fundamental question for language teaching is the selection of teaching content and its subsequent didactic transformation in order to serve best the development of pupilsʼ communication competency. The main interest of the study is the research of the transformation between the scientific discipline (stylistics), the curriculum and the pupil in the area of communication competency development on the example of writing. The author puts the main focus on the limits and possibilities of structural stylistics and new paradigms in stylistics (especially interactional stylistics), and puts these in relation with the ontogenesis of pupilsʼ writing skills. He argues that there is a need for change in the fundament used for creating the teaching and learning environment if the development of pupilsʼ communication competency is to be authentic, useful, viable – and that it is interactional stylistics that may serve as this fundament.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jazyk a kultúra
ISSN
1338-1148
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
51
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
202-214
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—