Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Simon Stranger ́s novel Lexicon of Light and Darkness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73615756" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73615756 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.uv.es/index.php/JLE/article/view/22976/22140" target="_blank" >https://ojs.uv.es/index.php/JLE/article/view/22976/22140</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7203/JLE.4.22976." target="_blank" >10.7203/JLE.4.22976.</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Simon Stranger ́s novel Lexicon of Light and Darkness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of the paper id to point out the obscure model reader of the publikcation Lexicon of Light and Darkness by Simon Stranger, and thus substantiateour our opinion on certain limits in defining the implicit reader of some texts with the theme of Shoah in the relation to their goals.The analysis of teh narrative was carried out through a content analysis of a qualitative nature. We work of the intentions of close contextual analysis, which means that we work only with the researched artistic narrative, or with other fiction, which we prove our claims.Prior to the analysis, thefollowing research questions were determinated: 1) How does the depiction of the effort to eradicate Jewish nationality differ in Stranger´s publication in comprison with other artistic narratives on the same subject? 2)How is the influence of the social environment on the mental orientation and maturation of the adolescent? 3) What strategies did Stranger choose in relation to the reader? 4) How does the perception of selected aspects of World War II by people living at different times in the context of Stranger´s publication differ? 5) To whate extent is the text devoted to space and support for pluralistic interpretation by recipients?

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Simon Stranger ́s novel Lexicon of Light and Darkness

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of the paper id to point out the obscure model reader of the publikcation Lexicon of Light and Darkness by Simon Stranger, and thus substantiateour our opinion on certain limits in defining the implicit reader of some texts with the theme of Shoah in the relation to their goals.The analysis of teh narrative was carried out through a content analysis of a qualitative nature. We work of the intentions of close contextual analysis, which means that we work only with the researched artistic narrative, or with other fiction, which we prove our claims.Prior to the analysis, thefollowing research questions were determinated: 1) How does the depiction of the effort to eradicate Jewish nationality differ in Stranger´s publication in comprison with other artistic narratives on the same subject? 2)How is the influence of the social environment on the mental orientation and maturation of the adolescent? 3) What strategies did Stranger choose in relation to the reader? 4) How does the perception of selected aspects of World War II by people living at different times in the context of Stranger´s publication differ? 5) To whate extent is the text devoted to space and support for pluralistic interpretation by recipients?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of literary education

  • ISSN

    2659-3149

  • e-ISSN

    2659-3149

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    180-195

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus