The needs of elementary schools in the Czech Republic in the context of the introduction of the social pedagogue position
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73619664" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73619664 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2023.1118" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2023.1118</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2023.1118" target="_blank" >10.21125/edulearn.2023.1118</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The needs of elementary schools in the Czech Republic in the context of the introduction of the social pedagogue position
Popis výsledku v původním jazyce
The article discusses the current state of social pedagogy and the potential application of social pedagogues in the Czech educational system. The study identifies intense needs in various areas of school life that cannot be fully covered by teachers alone. Approximately 63.8% of elementary schools could potentially benefit from employing social pedagogues on either a full-time or part-time basis. However, obstacles prevent the full utilization of this position. The legislative establishment of the social pedagogue role is recommended to overcome these barriers and allow schools to use the position effectively and continuously.
Název v anglickém jazyce
The needs of elementary schools in the Czech Republic in the context of the introduction of the social pedagogue position
Popis výsledku anglicky
The article discusses the current state of social pedagogy and the potential application of social pedagogues in the Czech educational system. The study identifies intense needs in various areas of school life that cannot be fully covered by teachers alone. Approximately 63.8% of elementary schools could potentially benefit from employing social pedagogues on either a full-time or part-time basis. However, obstacles prevent the full utilization of this position. The legislative establishment of the social pedagogue role is recommended to overcome these barriers and allow schools to use the position effectively and continuously.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDULEARN23 Proceedings
ISBN
978-84-09-52151-7
ISSN
2340-1117
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
4210-4216
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Palma de Mallorka
Datum konání akce
3. 7. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—