Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The needs of elementary schools in the Czech Republic in the context of the introduction of the social pedagogue position

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73619664" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73619664 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2023.1118" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2023.1118</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2023.1118" target="_blank" >10.21125/edulearn.2023.1118</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The needs of elementary schools in the Czech Republic in the context of the introduction of the social pedagogue position

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article discusses the current state of social pedagogy and the potential application of social pedagogues in the Czech educational system. The study identifies intense needs in various areas of school life that cannot be fully covered by teachers alone. Approximately 63.8% of elementary schools could potentially benefit from employing social pedagogues on either a full-time or part-time basis. However, obstacles prevent the full utilization of this position. The legislative establishment of the social pedagogue role is recommended to overcome these barriers and allow schools to use the position effectively and continuously.

  • Název v anglickém jazyce

    The needs of elementary schools in the Czech Republic in the context of the introduction of the social pedagogue position

  • Popis výsledku anglicky

    The article discusses the current state of social pedagogy and the potential application of social pedagogues in the Czech educational system. The study identifies intense needs in various areas of school life that cannot be fully covered by teachers alone. Approximately 63.8% of elementary schools could potentially benefit from employing social pedagogues on either a full-time or part-time basis. However, obstacles prevent the full utilization of this position. The legislative establishment of the social pedagogue role is recommended to overcome these barriers and allow schools to use the position effectively and continuously.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN23 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-52151-7

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    4210-4216

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorka

  • Datum konání akce

    3. 7. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku