Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

English for Educators study text analysis, methods and Materials

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73628940" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73628940 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2023/02/03.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2023/02/03.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2023.010" target="_blank" >10.5507/epd.2023.010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    English for Educators study text analysis, methods and Materials

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper delineates major methods of teaching English used throughout the history of English methodology, describes their application in the teaching process and generally shows how they have been reflected in study materials. On the basis of this theoretical survey it further deals with an analysis of a specific study material designed for a course called English for Educators 1,2. The course is intended for future teachers (not majoring in English as a foreign language) to enhance their English competences within the education, specifically pedagogy, psychology and social studies. The paper analyses particular techniques in a selected worksheet of the study material associating them with previously mentioned methods. In conclusion the paper suggests desirable changes to improve the presented material.

  • Název v anglickém jazyce

    English for Educators study text analysis, methods and Materials

  • Popis výsledku anglicky

    The paper delineates major methods of teaching English used throughout the history of English methodology, describes their application in the teaching process and generally shows how they have been reflected in study materials. On the basis of this theoretical survey it further deals with an analysis of a specific study material designed for a course called English for Educators 1,2. The course is intended for future teachers (not majoring in English as a foreign language) to enhance their English competences within the education, specifically pedagogy, psychology and social studies. The paper analyses particular techniques in a selected worksheet of the study material associating them with previously mentioned methods. In conclusion the paper suggests desirable changes to improve the presented material.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2/2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    37-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus