English for Educators study text analysis, methods and Materials
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73628940" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73628940 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2023/02/03.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2023/02/03.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2023.010" target="_blank" >10.5507/epd.2023.010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
English for Educators study text analysis, methods and Materials
Popis výsledku v původním jazyce
The paper delineates major methods of teaching English used throughout the history of English methodology, describes their application in the teaching process and generally shows how they have been reflected in study materials. On the basis of this theoretical survey it further deals with an analysis of a specific study material designed for a course called English for Educators 1,2. The course is intended for future teachers (not majoring in English as a foreign language) to enhance their English competences within the education, specifically pedagogy, psychology and social studies. The paper analyses particular techniques in a selected worksheet of the study material associating them with previously mentioned methods. In conclusion the paper suggests desirable changes to improve the presented material.
Název v anglickém jazyce
English for Educators study text analysis, methods and Materials
Popis výsledku anglicky
The paper delineates major methods of teaching English used throughout the history of English methodology, describes their application in the teaching process and generally shows how they have been reflected in study materials. On the basis of this theoretical survey it further deals with an analysis of a specific study material designed for a course called English for Educators 1,2. The course is intended for future teachers (not majoring in English as a foreign language) to enhance their English competences within the education, specifically pedagogy, psychology and social studies. The paper analyses particular techniques in a selected worksheet of the study material associating them with previously mentioned methods. In conclusion the paper suggests desirable changes to improve the presented material.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2/2023
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
37-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—