Možnosti realizace přirozených a technologických metod proktoringu v rámci testovacího systému UNIFOR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73623401" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73623401 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2023/01/02.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2023/01/02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2023.007" target="_blank" >10.5507/tvv.2023.007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti realizace přirozených a technologických metod proktoringu v rámci testovacího systému UNIFOR
Popis výsledku v původním jazyce
Z důvodu omezení kontaktní výuky, vyvolaných omezeními v rámci pandemie Covid-19, bylo nuceno mnoho vysokoškolských institucí po celém světě přesunout výuku do on-line prostředí. I Univerzita Palackého a její Pedagogická fakulta tedy v době pandemie, stejně jako celá řada vysokoškolských institucí, řešila problém týkající se realizace hromadných on-line přijímacích testů ke studiu, neboť hrozilo, že se uchazeči o studium nebudou schopni osobně těchto testů účastnit.Jelikož v té době nebyl na trhu dostupný komerční systém, který by tyto požadavky splňoval a zároveň byl i z hlediska finančních nákladů přijatelný, zahájila fakulta práce na vývoji Testovacího Systému Unifor (zkráceně TSU). Tento systém byl ve spolupráci s producentem LMS Unifor Live! firmou NetUniversity rozšířen tak, aby byl schopen zabránit podvodnému jednání použitím metod přirozeného i technologického proktoringu a umožňoval tak masívní on-line testování v rámci přijímacího řízení. Testovací Systém Unifor byl na Pedagogické fakultě UP použit opakovaně, a to v rámci přijímacího řízení na rok 2020/2021, 2021/2022 a 2022/2023. Popis tohoto systému, metod a forem on-line proktoringu, které je možné v rámci něj využít, včetně možností jeho nasazení v reálných podmínkách je obsahem prezentované stati.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Implementing Natural and Technological Methods of Proctoring within the UNIFOR Test System
Popis výsledku anglicky
Due to the restrictions on face-to-face teaching caused by the restrictions of the Covid-19 pandemic, many higher education institutions around the world have been forced to move their teaching to an online environment. Thus, Palacký University and its Faculty of Education, as well as many higher education institutions, faced the problem of implementing mass online admission tests for studies during the pandemic, as there was a risk that applicants would not be able to participate in person.As there was no commercial system available on the market at the time that met these requirements and was also financially acceptable, the faculty started work on the development of the Testing System Unifor (TSU for short). This system was extended in cooperation with the producer of the LMS Unifor Live!, NetUniversity, to be able to prevent cheating by using both natural and technological proctoring methods to enable massive online testing for admissions. The Unifor Testing System has been used repeatedly at the Faculty of Education of the UP, within the admission procedure for the years 2020/2021, 2021/2022 and 2022/2023. The description of this system, methods and forms of on-line proctoring that can be used within it, including the possibilities of its deployment in real conditions is the content of the presented paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
1805-8949
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
13-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—