Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti realizace přirozených a technologických metod proktoringu v rámci testovacího systému UNIFOR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73623401" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73623401 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2023/01/02.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2023/01/02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2023.007" target="_blank" >10.5507/tvv.2023.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti realizace přirozených a technologických metod proktoringu v rámci testovacího systému UNIFOR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Z důvodu omezení kontaktní výuky, vyvolaných omezeními v rámci pandemie Covid-19, bylo nuceno mnoho vysokoškolských institucí po celém světě přesunout výuku do on-line prostředí. I Univerzita Palackého a její Pedagogická fakulta tedy v době pandemie, stejně jako celá řada vysokoškolských institucí, řešila problém týkající se realizace hromadných on-line přijímacích testů ke studiu, neboť hrozilo, že se uchazeči o studium nebudou schopni osobně těchto testů účastnit.Jelikož v té době nebyl na trhu dostupný komerční systém, který by tyto požadavky splňoval a zároveň byl i z hlediska finančních nákladů přijatelný, zahájila fakulta práce na vývoji Testovacího Systému Unifor (zkráceně TSU). Tento systém byl ve spolupráci s producentem LMS Unifor Live! firmou NetUniversity rozšířen tak, aby byl schopen zabránit podvodnému jednání použitím metod přirozeného i technologického proktoringu a umožňoval tak masívní on-line testování v rámci přijímacího řízení. Testovací Systém Unifor byl na Pedagogické fakultě UP použit opakovaně, a to v rámci přijímacího řízení na rok 2020/2021, 2021/2022 a 2022/2023. Popis tohoto systému, metod a forem on-line proktoringu, které je možné v rámci něj využít, včetně možností jeho nasazení v reálných podmínkách je obsahem prezentované stati.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Implementing Natural and Technological Methods of Proctoring within the UNIFOR Test System

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the restrictions on face-to-face teaching caused by the restrictions of the Covid-19 pandemic, many higher education institutions around the world have been forced to move their teaching to an online environment. Thus, Palacký University and its Faculty of Education, as well as many higher education institutions, faced the problem of implementing mass online admission tests for studies during the pandemic, as there was a risk that applicants would not be able to participate in person.As there was no commercial system available on the market at the time that met these requirements and was also financially acceptable, the faculty started work on the development of the Testing System Unifor (TSU for short). This system was extended in cooperation with the producer of the LMS Unifor Live!, NetUniversity, to be able to prevent cheating by using both natural and technological proctoring methods to enable massive online testing for admissions. The Unifor Testing System has been used repeatedly at the Faculty of Education of the UP, within the admission procedure for the years 2020/2021, 2021/2022 and 2022/2023. The description of this system, methods and forms of on-line proctoring that can be used within it, including the possibilities of its deployment in real conditions is the content of the presented paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

    1805-8949

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    13-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus