Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Key Competences of Students in the Subject of Technology in Primary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73624680" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73624680 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/55" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/55</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.53349/resource.2024.is1.a1248" target="_blank" >10.53349/resource.2024.is1.a1248</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Key Competences of Students in the Subject of Technology in Primary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the first part, the aim of the contribution was to direct the reader&apos;s attention to the issue of key competences, to present the basic documents of the governments of the Czech and Slovak Republics. In the second part, the authors focus on the development of key competences in the subject of technology in the 5th-9th grade of primary schools and show examples of pupils&apos; products in the teaching process. The final part presents the procedure for verifying the research instrument in the 1st stage of the research carried out on a narrower sample of respondents. At the same time, I present some principles of the design of the research tool in the context of the upcoming international research on key competences with a focus on the current state and conditions of skill development in the subject Technology from the perspective of elementary school students. The preliminary results of the questionnaire itself brought us some expected results that document the current state of the issue of skill development in the subject of Technology. The conducted research fulfilled the main goal, i.e. the verification of the research tool.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Key Competences of Students in the Subject of Technology in Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    In the first part, the aim of the contribution was to direct the reader&apos;s attention to the issue of key competences, to present the basic documents of the governments of the Czech and Slovak Republics. In the second part, the authors focus on the development of key competences in the subject of technology in the 5th-9th grade of primary schools and show examples of pupils&apos; products in the teaching process. The final part presents the procedure for verifying the research instrument in the 1st stage of the research carried out on a narrower sample of respondents. At the same time, I present some principles of the design of the research tool in the context of the upcoming international research on key competences with a focus on the current state and conditions of skill development in the subject Technology from the perspective of elementary school students. The preliminary results of the questionnaire itself brought us some expected results that document the current state of the issue of skill development in the subject of Technology. The conducted research fulfilled the main goal, i.e. the verification of the research tool.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R &amp; E Source: open online journal for research and education

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    117-130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus