Research Attributes in the Use of Teaching Aids in the School Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73625357" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73625357 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2024/06/11_kucera_ssf_2_2024.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2024/06/11_kucera_ssf_2_2024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2024.23.2.122-131" target="_blank" >10.54937/ssf.2024.23.2.122-131</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Research Attributes in the Use of Teaching Aids in the School Environment
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes research findings oriented towards the use of didactic resources in school settings. It presents a comparison of findings regarding the use of didactic technology in teaching in vocational schoolsin the Czech and Slovak Republics. A self-constructed questionnaire was used to find out the data. The research confirmed that didactic technology is used in the classroom to make the educational process more attractive.
Název v anglickém jazyce
Research Attributes in the Use of Teaching Aids in the School Environment
Popis výsledku anglicky
The paper describes research findings oriented towards the use of didactic resources in school settings. It presents a comparison of findings regarding the use of didactic technology in teaching in vocational schoolsin the Czech and Slovak Republics. A self-constructed questionnaire was used to find out the data. The research confirmed that didactic technology is used in the classroom to make the educational process more attractive.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
2024
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
122-131
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—