Výchova ke zdraví v kontextu kurikulárních dokumentů zemí Evropské unie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73626695" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73626695 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/4477" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/4477</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2024.4477" target="_blank" >10.14712/23362189.2024.4477</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova ke zdraví v kontextu kurikulárních dokumentů zemí Evropské unie
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený článek se věnuje problematice výchovy ke zdraví. Příspěvek si klade za cíl analyzovat způsob a rozsah začlenění výchovy ke zdraví, a dále stanovit míru zařazení vzdělávacího obsahu výchovy ke zdraví v jednotlivých kurikulárních dokumentech vybraných států Evropské unie. Analýza kurikulárních dokumentů bude spočívat ve vyhledávání odpovídajících literárních zdrojů, extrahování poznatků souvisejících se stanovenou problematikou, následné analýzy teoretických přístupů k problematice výchovy ke zdraví napříč státy Evropské unie a jejich následnou interpretací. Analytický rámec pro účely studie je následující:(1) Zařazení výchovy ke zdraví do vzdělávacích osnov (přítomnost či absence předmětů/oblastí), (2) obor/oblast „výchova ke zdraví“, (3) samostatný předmět „výchova ke zdraví“.
Název v anglickém jazyce
Health Education in the Context of Curriculum Documents of European Union Countries
Popis výsledku anglicky
The article deals with the issue of health education. The article aims to analyze the way and scope of the inclusion of the educational content of health education and to determine the degree of inclusion of health education in individual curriculum documents of selected European Union states. The analysis of curriculum documents will consist of searching for relevant literary sources, extracting knowledge related to the given issue, subsequent analysis of theoretical approaches to the issue of health education among the European Union states and their subsequent interpretation. The analytical framework for the purposes of the study is as follows: (1) The inclusion of health education in the educational curriculum (presence or absence of subjects/areas), (2) the field/field of "health education", (3) the separate subject "health education".
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika (Praha)
ISSN
0031-3815
e-ISSN
2336-2189
Svazek periodika
74
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
185-193
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—