Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova ke zdraví v kontextu kurikulárních dokumentů zemí Evropské unie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73626695" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73626695 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/4477" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/4477</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2024.4477" target="_blank" >10.14712/23362189.2024.4477</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova ke zdraví v kontextu kurikulárních dokumentů zemí Evropské unie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložený článek se věnuje problematice výchovy ke zdraví. Příspěvek si klade za cíl analyzovat způsob a rozsah začlenění výchovy ke zdraví, a dále stanovit míru zařazení vzdělávacího obsahu výchovy ke zdraví v jednotlivých kurikulárních dokumentech vybraných států Evropské unie. Analýza kurikulárních dokumentů bude spočívat ve vyhledávání odpovídajících literárních zdrojů, extrahování poznatků souvisejících se stanovenou problematikou, následné analýzy teoretických přístupů k problematice výchovy ke zdraví napříč státy Evropské unie a jejich následnou interpretací. Analytický rámec pro účely studie je následující:(1) Zařazení výchovy ke zdraví do vzdělávacích osnov (přítomnost či absence předmětů/oblastí), (2) obor/oblast „výchova ke zdraví“, (3) samostatný předmět „výchova ke zdraví“.

  • Název v anglickém jazyce

    Health Education in the Context of Curriculum Documents of European Union Countries

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issue of health education. The article aims to analyze the way and scope of the inclusion of the educational content of health education and to determine the degree of inclusion of health education in individual curriculum documents of selected European Union states. The analysis of curriculum documents will consist of searching for relevant literary sources, extracting knowledge related to the given issue, subsequent analysis of theoretical approaches to the issue of health education among the European Union states and their subsequent interpretation. The analytical framework for the purposes of the study is as follows: (1) The inclusion of health education in the educational curriculum (presence or absence of subjects/areas), (2) the field/field of &quot;health education&quot;, (3) the separate subject &quot;health education&quot;.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika (Praha)

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

    2336-2189

  • Svazek periodika

    74

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    185-193

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus