Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of the Counselling System in Diagnosing Specific Learning Disabilities in Pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73627392" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73627392 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/publications/ICERI2024" target="_blank" >https://library.iated.org/publications/ICERI2024</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of the Counselling System in Diagnosing Specific Learning Disabilities in Pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article examines the critical role of the counselling system in diagnosing and supporting primary school pupils with specific learning disabilities (SLD). It highlights the importance of early identification, individualized interventions, and collaboration among counsellors, teachers, parents, and external specialists. The study identifies challenges and successes in current practices, emphasizing the need for specialized training and a unified approach to resource allocation. Recommendations include enhancing partnerships with external specialists and integrating technology-based tools to improve support and communication. The findings aim to strengthen the counselling system&apos;s responsiveness to the evolving needs of pupils with SLD. The research is co-funded by the IGA_PdF_2024_019 project.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of the Counselling System in Diagnosing Specific Learning Disabilities in Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines the critical role of the counselling system in diagnosing and supporting primary school pupils with specific learning disabilities (SLD). It highlights the importance of early identification, individualized interventions, and collaboration among counsellors, teachers, parents, and external specialists. The study identifies challenges and successes in current practices, emphasizing the need for specialized training and a unified approach to resource allocation. Recommendations include enhancing partnerships with external specialists and integrating technology-based tools to improve support and communication. The findings aim to strengthen the counselling system&apos;s responsiveness to the evolving needs of pupils with SLD. The research is co-funded by the IGA_PdF_2024_019 project.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2024 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-63010-3

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    8531-8539

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    11. 11. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku