The Role of the Counselling System in Diagnosing Specific Learning Disabilities in Pupils
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73627392" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73627392 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://library.iated.org/publications/ICERI2024" target="_blank" >https://library.iated.org/publications/ICERI2024</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of the Counselling System in Diagnosing Specific Learning Disabilities in Pupils
Popis výsledku v původním jazyce
This article examines the critical role of the counselling system in diagnosing and supporting primary school pupils with specific learning disabilities (SLD). It highlights the importance of early identification, individualized interventions, and collaboration among counsellors, teachers, parents, and external specialists. The study identifies challenges and successes in current practices, emphasizing the need for specialized training and a unified approach to resource allocation. Recommendations include enhancing partnerships with external specialists and integrating technology-based tools to improve support and communication. The findings aim to strengthen the counselling system's responsiveness to the evolving needs of pupils with SLD. The research is co-funded by the IGA_PdF_2024_019 project.
Název v anglickém jazyce
The Role of the Counselling System in Diagnosing Specific Learning Disabilities in Pupils
Popis výsledku anglicky
This article examines the critical role of the counselling system in diagnosing and supporting primary school pupils with specific learning disabilities (SLD). It highlights the importance of early identification, individualized interventions, and collaboration among counsellors, teachers, parents, and external specialists. The study identifies challenges and successes in current practices, emphasizing the need for specialized training and a unified approach to resource allocation. Recommendations include enhancing partnerships with external specialists and integrating technology-based tools to improve support and communication. The findings aim to strengthen the counselling system's responsiveness to the evolving needs of pupils with SLD. The research is co-funded by the IGA_PdF_2024_019 project.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI2024 Proceedings
ISBN
978-84-09-63010-3
ISSN
2340-1095
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
8531-8539
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Seville
Datum konání akce
11. 11. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—