Pohybové zatížení v současných didaktických modelech a trendech školní tělesné výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F01%3A00000137" target="_blank" >RIV/61989592:15510/01:00000137 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohybové zatížení v současných didaktických modelech a trendech školní tělesné výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Roli pohybového zatížení v různých pojetích školní tělesné výchovy je třeba posuzovat v historickém a filozofickém kontextu. Účinnost současných alternativních didaktických koncepcích ve školní tělesné výchově je podmíněna koncepčním a hodnotovým zdůvodněním (curricula, standardy) a vytvářením podmínek pro optimalizaci pohybového zatížení žáků ve vyučovacím procesu. Ve všech prosazovaných didaktických koncepcích je závažné podporovat a respektovat specifika pohybového zatěžování dívek. Problematiku pohybového zatížení žáků ve školní tělesné výchově je nutné řešit komplexně v kontextu s celkovou pohybovou aktivitou, a to i z hlediska podílu FITT charakteristik (frekvence, intenzita, druh a doba).
Název v anglickém jazyce
Physical loading in contemporary didactic models and trends in school physical education
Popis výsledku anglicky
The role of physical loading in different concepts of school physical education should be considered within historical and philosophical context. The efficiency of contemporary alternative didactic conceptions in school physical education is conditionedby reasoning of conception and values (curricula, standards) and by creating conditions for optimalization of physical loading in pupils in teaching process. It is important to promote and respect specificity of girls' physical loading in all suggested didactic conceptions It is necessary to solve the problem of pupils' physical loading in school physical education together with total physical activity with regards to FITT characteristics (frequency, intensity, type and time).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník referátů z 3. mezinárodního vědeckého semináře Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu
ISBN
80-244-0224-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
174
Strana od-do
44-50
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—