Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohybové zatížení v současných didaktických modelech a trendech školní tělesné výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F01%3A00000137" target="_blank" >RIV/61989592:15510/01:00000137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohybové zatížení v současných didaktických modelech a trendech školní tělesné výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Roli pohybového zatížení v různých pojetích školní tělesné výchovy je třeba posuzovat v historickém a filozofickém kontextu. Účinnost současných alternativních didaktických koncepcích ve školní tělesné výchově je podmíněna koncepčním a hodnotovým zdůvodněním (curricula, standardy) a vytvářením podmínek pro optimalizaci pohybového zatížení žáků ve vyučovacím procesu. Ve všech prosazovaných didaktických koncepcích je závažné podporovat a respektovat specifika pohybového zatěžování dívek. Problematiku pohybového zatížení žáků ve školní tělesné výchově je nutné řešit komplexně v kontextu s celkovou pohybovou aktivitou, a to i z hlediska podílu FITT charakteristik (frekvence, intenzita, druh a doba).

  • Název v anglickém jazyce

    Physical loading in contemporary didactic models and trends in school physical education

  • Popis výsledku anglicky

    The role of physical loading in different concepts of school physical education should be considered within historical and philosophical context. The efficiency of contemporary alternative didactic conceptions in school physical education is conditionedby reasoning of conception and values (curricula, standards) and by creating conditions for optimalization of physical loading in pupils in teaching process. It is important to promote and respect specificity of girls' physical loading in all suggested didactic conceptions It is necessary to solve the problem of pupils' physical loading in school physical education together with total physical activity with regards to FITT characteristics (frequency, intensity, type and time).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník referátů z 3. mezinárodního vědeckého semináře Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu

  • ISBN

    80-244-0224-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    174

  • Strana od-do

    44-50

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku