Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Individualisation in Physical Education lessons of gymnastics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F01%3A00000224" target="_blank" >RIV/61989592:15510/01:00000224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Individualisation in Physical Education lessons of gymnastics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Preference of gymnastics in basic schoolgirls in the range of 17 sport and physical activities was found to be at the eleventh place in order. In order to assure gymnastics better position among physical education activities, we implemented a different approach to teaching gymnastics. Individualisation of gymnastics was applied for independent activities, when girls practised at different posts scheduled gymnastic events in their pace, quantity and with self-controlling. We observed two groups of girls,one in the Czech Republic and another in Poland during several physical education lessons. Monitoring of girls' physiological load was carried out using heart rate monitors, accelerometers and pedometers. We used a questionnaire to assess girls' attitude to the individualised lessons. We found big regional differences considering physiological characteristics and questionnaire's dimensions.

  • Název v anglickém jazyce

    Individualisation in Physical Education lessons of gymnastics

  • Popis výsledku anglicky

    Preference of gymnastics in basic schoolgirls in the range of 17 sport and physical activities was found to be at the eleventh place in order. In order to assure gymnastics better position among physical education activities, we implemented a different approach to teaching gymnastics. Individualisation of gymnastics was applied for independent activities, when girls practised at different posts scheduled gymnastic events in their pace, quantity and with self-controlling. We observed two groups of girls,one in the Czech Republic and another in Poland during several physical education lessons. Monitoring of girls' physiological load was carried out using heart rate monitors, accelerometers and pedometers. We used a questionnaire to assess girls' attitude to the individualised lessons. We found big regional differences considering physiological characteristics and questionnaire's dimensions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efekty ksztalcenia i wychowania fizycznego w kulturze fizycnej

  • ISBN

    83-87478-23-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    337

  • Strana od-do

    155-161

  • Název nakladatele

    Akademia Wychowania Fizycznego

  • Místo vydání

    Katowice

  • Místo konání akce

    Katowice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku