Individualisation in Physical Education lessons of gymnastics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F01%3A00000224" target="_blank" >RIV/61989592:15510/01:00000224 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Individualisation in Physical Education lessons of gymnastics
Popis výsledku v původním jazyce
Preference of gymnastics in basic schoolgirls in the range of 17 sport and physical activities was found to be at the eleventh place in order. In order to assure gymnastics better position among physical education activities, we implemented a different approach to teaching gymnastics. Individualisation of gymnastics was applied for independent activities, when girls practised at different posts scheduled gymnastic events in their pace, quantity and with self-controlling. We observed two groups of girls,one in the Czech Republic and another in Poland during several physical education lessons. Monitoring of girls' physiological load was carried out using heart rate monitors, accelerometers and pedometers. We used a questionnaire to assess girls' attitude to the individualised lessons. We found big regional differences considering physiological characteristics and questionnaire's dimensions.
Název v anglickém jazyce
Individualisation in Physical Education lessons of gymnastics
Popis výsledku anglicky
Preference of gymnastics in basic schoolgirls in the range of 17 sport and physical activities was found to be at the eleventh place in order. In order to assure gymnastics better position among physical education activities, we implemented a different approach to teaching gymnastics. Individualisation of gymnastics was applied for independent activities, when girls practised at different posts scheduled gymnastic events in their pace, quantity and with self-controlling. We observed two groups of girls,one in the Czech Republic and another in Poland during several physical education lessons. Monitoring of girls' physiological load was carried out using heart rate monitors, accelerometers and pedometers. We used a questionnaire to assess girls' attitude to the individualised lessons. We found big regional differences considering physiological characteristics and questionnaire's dimensions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efekty ksztalcenia i wychowania fizycznego w kulturze fizycnej
ISBN
83-87478-23-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
337
Strana od-do
155-161
Název nakladatele
Akademia Wychowania Fizycznego
Místo vydání
Katowice
Místo konání akce
Katowice
Datum konání akce
1. 1. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—