Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of the implementation of the "Paralympic school day" program on the attitudes of primary school children towards the inclusion of children with disabilities in P. E.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00011018" target="_blank" >RIV/61989592:15510/06:00011018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effect of the implementation of the "Paralympic school day" program on the attitudes of primary school children towards the inclusion of children with disabilities in P. E.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Greece was the first country (among 6 European partners) where the "Paralympic shool day" was implemented. The purpose of this study was to investgate the effect of this program on the attitudes of 5th and 6th grade student, in Greece. All children answered the CAIPE-R (Block, 1995) questionnaire, which was modified to meet cultural differences in sport (basketball instead of baseball). In conclusion, multivarious curricula might improve gneral attitudes of children from non inclusive schools and it seems that more speicalized curricula are needed to improve general attitudes of children from inclusive schools and sport specific attitudes of all children.

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of the implementation of the "Paralympic school day" program on the attitudes of primary school children towards the inclusion of children with disabilities in P. E.

  • Popis výsledku anglicky

    Greece was the first country (among 6 European partners) where the "Paralympic shool day" was implemented. The purpose of this study was to investgate the effect of this program on the attitudes of 5th and 6th grade student, in Greece. All children answered the CAIPE-R (Block, 1995) questionnaire, which was modified to meet cultural differences in sport (basketball instead of baseball). In conclusion, multivarious curricula might improve gneral attitudes of children from non inclusive schools and it seems that more speicalized curricula are needed to improve general attitudes of children from inclusive schools and sport specific attitudes of all children.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Kinanthropologica

  • ISSN

    1213-2101

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus