Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Physical Education and Sports of Children With Disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F11%3A33138517" target="_blank" >RIV/61989592:15510/11:33138517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Physical Education and Sports of Children With Disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The relation between movement and personality development is a proclaimed topic supported by various authors from Johan Comenius period. The similar principles related to the development of child with disability are described. The aim of this paper is toexplain basic terminology, relevant to motor development of children with disability (early intervention, early sports socialization, motor quotient, motor competence and movement literacy) and to describe the principles of adaptations. The methods aredocuments analyses, literature review and practice-based analyses. The results and conclusion show that on the background of the basic terminology, the recommendations for motor development of children/youth with disability are described, good examples,examples of available and frequent physical activities and sports.

  • Název v anglickém jazyce

    Physical Education and Sports of Children With Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The relation between movement and personality development is a proclaimed topic supported by various authors from Johan Comenius period. The similar principles related to the development of child with disability are described. The aim of this paper is toexplain basic terminology, relevant to motor development of children with disability (early intervention, early sports socialization, motor quotient, motor competence and movement literacy) and to describe the principles of adaptations. The methods aredocuments analyses, literature review and practice-based analyses. The results and conclusion show that on the background of the basic terminology, the recommendations for motor development of children/youth with disability are described, good examples,examples of available and frequent physical activities and sports.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    US-China Education Review A

  • ISSN

    1548-6613

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1030-1036

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus