Physical Education and Sports of Children With Disabilities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F11%3A33138517" target="_blank" >RIV/61989592:15510/11:33138517 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Physical Education and Sports of Children With Disabilities
Popis výsledku v původním jazyce
The relation between movement and personality development is a proclaimed topic supported by various authors from Johan Comenius period. The similar principles related to the development of child with disability are described. The aim of this paper is toexplain basic terminology, relevant to motor development of children with disability (early intervention, early sports socialization, motor quotient, motor competence and movement literacy) and to describe the principles of adaptations. The methods aredocuments analyses, literature review and practice-based analyses. The results and conclusion show that on the background of the basic terminology, the recommendations for motor development of children/youth with disability are described, good examples,examples of available and frequent physical activities and sports.
Název v anglickém jazyce
Physical Education and Sports of Children With Disabilities
Popis výsledku anglicky
The relation between movement and personality development is a proclaimed topic supported by various authors from Johan Comenius period. The similar principles related to the development of child with disability are described. The aim of this paper is toexplain basic terminology, relevant to motor development of children with disability (early intervention, early sports socialization, motor quotient, motor competence and movement literacy) and to describe the principles of adaptations. The methods aredocuments analyses, literature review and practice-based analyses. The results and conclusion show that on the background of the basic terminology, the recommendations for motor development of children/youth with disability are described, good examples,examples of available and frequent physical activities and sports.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
US-China Education Review A
ISSN
1548-6613
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1030-1036
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—