Image Building coby významný úkol pro management v EU kandidátských zemích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F03%3A00004275" target="_blank" >RIV/62156489:43110/03:00004275 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Image Building as an Important Task for Managers in EU Candidate Countries
Popis výsledku v původním jazyce
This paper analyses the relationship between a country specific image and the image of products made in that country. Consumer behavior is affected by a built-in positive or negative stereotype of product quality. So far image of products or services made in Central and East Europe - previous communist countries - is very low. Realized marketing research was mainly focused on image of Czech Republic. Also relative terms as country of target and country of origin labeling are discussed.
Název v anglickém jazyce
Image Building as an Important Task for Managers in EU Candidate Countries
Popis výsledku anglicky
This paper analyses the relationship between a country specific image and the image of products made in that country. Consumer behavior is affected by a built-in positive or negative stereotype of product quality. So far image of products or services made in Central and East Europe - previous communist countries - is very low. Realized marketing research was mainly focused on image of Czech Republic. Also relative terms as country of target and country of origin labeling are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proc. International Conference Management Development the Source of Economic Growth in Candidate Countries
ISBN
80-969011-2-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
258-261
Název nakladatele
Komenského univerzita v Bratislavě, Fakulta managementu
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
24. 4. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—