CoO efekt jako významný faktor v kupním chování spotřebitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00098343" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00098343 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
CoO efekt jako významný faktor v kupním chování spotřebitele
Popis výsledku v původním jazyce
Současné vysoce konkurenční prostředí vede k neustálým změnám nejen v obchodních aktivitách, ale následně I v chovaní spotřebitele a našem životním stylu. Hlavní globalizační trendy ovlivňují naše myšlenky a naše činnosti. Na druhé straně nezbytnost individuálních požadavků zákazníků, regionální aspekty a další vytvářejí opozici standardizovanosti vyplývající z globalizace. Zákazníci v široké nabídce produktů stále se rozšiřujícího trhu hledají nejvyšší nabízenou absolutní hodnotu. CoO efekt má významnývliv na vnímání kvality zboží a jeho hodnota může být určující pro úspěšnost podnikání. Cílem příspěvku je rozbor CoO efektu -- analýza existujících stereotypů -- na základě výsledků marketingového výzkumu zaměřeném na české spotřebitele. Příbuzná problematika CoT a CoL efektu je taktéž v příspěvku diskutována.
Název v anglickém jazyce
CoO effect as an important issue in buying consumer behaviour
Popis výsledku anglicky
Today's high competitive environment is changing all the time not only business activities but consequently over all our life style. Globalization of the world is possible to feel in all our ideas and activities. On the other hand - necessity of individuality, regional aspects etc. are building the opposite of standardization often resulting from globalization. Customers are looking in a large array of product choices in vain in global market places for absolute values. The Country of Origin of a product has a considerable influence on the quality perception of a product and the role of country image in consumers' product evaluations is fundamental for conducting of successful business. The goal of this paper is to discuss power and problems of Countryof Origin Effect (CoO) - the relationship between a country specific image and the image of products made in that country. Consumer behavior is affected by a built-in positive or negative stereotype of product quality. Realized marketing
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní vedecké dny
ISBN
80-8069-704-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
SPU Nitra
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—