AKTUÁLNÍ PROBLÉMY CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ V ČR A KONKURENČNÍ PROSTŘEDÍ EVROPSKÉ UNIE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00003101" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00003101 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
AKTUÁLNÍ PROBLÉMY CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ V ČR A KONKURENČNÍ PROSTŘEDÍ EVROPSKÉ UNIE
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na cestovní kanceláře a cestovní agentury v České republice, které se stále vyrovnávají s novými podmínkami souvisejícími s legislativní úpravou podnikání v cestovním ruchu. Je zde také nastíněna aktuální problematika povinného pojištění cestovních kanceláří proti úpadku. Článek se zabývá konkurenčním prostředím Evropské unie v této oblasti a jsou zde uvedeny některé způsoby a možnosti, jak obstát vedle silné konkurence na poli cestovního ruchu po vstupu České republiky do EU. Pro přiblížení nastíněné metodiky jsou použity některé příklady integrace cestovních kanceláří a sdružování cestovních agentur ve Velké Británii.
Název v anglickém jazyce
Current Problems of Czech Travel Agencies in Competitive Environment of EU
Popis výsledku anglicky
This article deals with travel agencies in the Czech Republic at the moment of their adaptation to conditions connected with new laws for Czech travel and tourism market. There are also mentioned current problems of compulsory insurance of travel agencies against bankruptcy. Some parts are dedicated to competitive environment in European union on tourism industry market and also we show some ways and possibilities of how to succeed on competitive European market after Czech Republic joining EU. For better understanding there are some examples of integration and association of travel agencies in Great Britain.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F04%2F2112" target="_blank" >GA402/04/2112: Změny chování obchodní sféry vyvolané transformací ekonomiky a novými spotřebitelskými trendy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cestovní ruch, regionální rozvoj a školství - Recenzovaný sborník
ISBN
80-7040-690-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
96-100
Název nakladatele
JU České Budějovice, ZF Tábor
Místo vydání
Tábor
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—