K výuce volitelného předmětu " Základy konkurzního a procesního práva na MZLU "
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00057039" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00057039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K výuce volitelného předmětu " Základy konkurzního a procesního práva na MZLU "
Popis výsledku v původním jazyce
Výuka práva je odrazem práva jako systému společenských procesů. Zprostředkovávat poznání práva, což je v pedagogické právnické praxi tím nejdůležitějším, tedy především znamená poznat a pochopit právo ve všechn jeho podobách a funkcích. Z rozmanitosti těchto podob a funkcí práva však právě vyvstává jedna z velkých otázek učitele práva: Lze právo pochopit do té míry, aby se mohlo stát předmětem který obsahově, metodicky a cílevědomě osloví dnešní generaci studentů? Jaké právo je v centru pozornosti studentů? Kde začít a kde skončit při výuce práva? Na jaký cíl a tomu odpovídající obsah a metody výuky se zaměřit? Na všechny tyto otázky hledám, v rámci svého pedagogického působení, neustále odpovědi.
Název v anglickém jazyce
...
Popis výsledku anglicky
Teaching law is a reflection of law as a system of social processes. Providing recognition of law, what is the most important thing in pedagogic-forensic practice, mostly it means to understand the law in all of it´s figures and functions. From varietiesof this figures and functions uprises one of the largest questions of the teacher of law: Is it able to understand the law to such a level, so it can become a subject, which contently, methodically and purposefully concerns actual generation of students? Do the student focus they interes to law? Where to start and where to stop when teaching law? What for an objective (and according content of lessons and methods) should the law-teacher be focused? On the that all questions, in the scope of my education activity, answers all the time, I am looking for.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AG - Právní vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní vědecká konference: Výuka práva pro ekonomiky
ISBN
80-248-0939-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
56-58
Název nakladatele
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
3. 11. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—