Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti rozvoje trhu s biopotravinami v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00096531" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00096531 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The possibilities of organic food market's development in the Czech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The consumption of the organic food in the Czech Republic is, in spite of the permanent growth, still on very low level. The reasons are both on the side of supply and demand of organic food. The reasons on the side of the supply are especially the insufficient amount and the structure of the organic products. Demand is not meet especially in the case of the livestock products, further also in the fruits, vegetable, bread, pastry and others. The lack of the organic food is solved with the imports. The important factor is also the lack of the processing capacities, especially for meat and diary products. The sale is provided under the way of short-term contracts. The prices that the organic farmers get for their products fall short of the quality of products. The main distribution channels are the supermarkets. The organic products are here however only the marginal products. For the increase of the supply the advertising and advertisement should be intensified. The demand is obstructed

  • Název v anglickém jazyce

    The possibilities of organic food market's development in the Czech

  • Popis výsledku anglicky

    The consumption of the organic food in the Czech Republic is, in spite of the permanent growth, still on very low level. The reasons are both on the side of supply and demand of organic food. The reasons on the side of the supply are especially the insufficient amount and the structure of the organic products. Demand is not meet especially in the case of the livestock products, further also in the fruits, vegetable, bread, pastry and others. The lack of the organic food is solved with the imports. The important factor is also the lack of the processing capacities, especially for meat and diary products. The sale is provided under the way of short-term contracts. The prices that the organic farmers get for their products fall short of the quality of products. The main distribution channels are the supermarkets. The organic products are here however only the marginal products. For the increase of the supply the advertising and advertisement should be intensified. The demand is obstructed

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    321-327

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus