Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Biopotraviny a jejich prodej v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00096554" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00096554 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Organic Foodstuff and their Sales in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The consumption of organic foodstuff in the Czech republic embodies permanent growth, thought it stays on low level when compared with other advanced countries. The reasons are both on the side of supply and demand for organic foodstuff. The supply is unsatisfying mainly in its structure, much of foodstuff have to be imported. To the unsatisfying supply contributes also insufficient processing capacities. On the demand side is the main problem mainly the insufficient consumer awareness, which are not adequately familiarized with the quality of organic foodstuff and are not willing to pay higher price for satisfaction of the demand for the superior foodstuff.

  • Název v anglickém jazyce

    Organic Foodstuff and their Sales in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The consumption of organic foodstuff in the Czech republic embodies permanent growth, thought it stays on low level when compared with other advanced countries. The reasons are both on the side of supply and demand for organic foodstuff. The supply is unsatisfying mainly in its structure, much of foodstuff have to be imported. To the unsatisfying supply contributes also insufficient processing capacities. On the demand side is the main problem mainly the insufficient consumer awareness, which are not adequately familiarized with the quality of organic foodstuff and are not willing to pay higher price for satisfaction of the demand for the superior foodstuff.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    BICABR 2006

  • ISBN

    80-7157-985-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    189-190

  • Název nakladatele

    Provozně ekonomická fakulta MZLU v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku