Analýza vybraných aspektů nákupního chování spotřebitelů na vánoční svátky v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00109902" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00109902 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza vybraných aspektů nákupního chování spotřebitelů na vánoční svátky v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Tradice Vánoc a rituálů s nimi spojených má zásadní vliv na nákupní chování spotřebitelů. V dnešní době nejsou tyto svátky jen symbolické jako v minulosti, ale lidé utrácejí v této souvislosti poměrně vysoké částku nejen za samotné dary, ale na celý průběh těchto svátků. Příspěvek přináší výsledky analýzy nákupního chování spotřebitelů při přípravě na každoroční vánoční svátky. Zaměřuje se na odhalení a posouzení zvyklostí spotřebitelů, především pak na údaje, kdy spotřebitelé začínají tyto nákupy provádět, jaký typ prodejen k tomu volí a další. Data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 100) a hloubkových rozhovorů (n = 10). Každoročně narůstají celkové výdaje na nákup vánočních dárků a další produkty související s jejich průběhem. Zvýsledků dotazníkového šetření lze vypozorovat některé rozdílné charakteristiky v chování typickými spíše pro muže a spíše pro ženy.
Název v anglickém jazyce
Analysis of selected aspects of Czech consumer behavior when shopping for Christmas
Popis výsledku anglicky
Christmas traditions and rituals connected it have a substantial influence on purchasing behavior of consumers. Nowadays, these holidays are not only symbolic as they were in past, but people spent relative high amounts of money not only for Christmas presents, but also for other products connected with the celebrations. This paper presents results of behavior analysis of consumers when shopping for Christmas presents. It focuses on determination and evaluation of shopping patterns and answering questions when consumers begin with their shopping, where do they make them, etc. Data was collected through questionnaire survey (n = 100) and depth interviews (n = 10). The total expenditures for Christmas presents and further products for Christmas season have being growing for several years. From the results of the survey allow to trace some differences in consumer behavior typical for men and for women.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Obchod a spotřebitel '07
ISBN
978-80-7302-131-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Konvoj
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Luhačovice
Datum konání akce
5. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—