Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza vybraných aspektů nákupního chování spotřebitelů na vánoční svátky v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00109902" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00109902 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza vybraných aspektů nákupního chování spotřebitelů na vánoční svátky v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tradice Vánoc a rituálů s nimi spojených má zásadní vliv na nákupní chování spotřebitelů. V dnešní době nejsou tyto svátky jen symbolické jako v minulosti, ale lidé utrácejí v této souvislosti poměrně vysoké částku nejen za samotné dary, ale na celý průběh těchto svátků. Příspěvek přináší výsledky analýzy nákupního chování spotřebitelů při přípravě na každoroční vánoční svátky. Zaměřuje se na odhalení a posouzení zvyklostí spotřebitelů, především pak na údaje, kdy spotřebitelé začínají tyto nákupy provádět, jaký typ prodejen k tomu volí a další. Data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 100) a hloubkových rozhovorů (n = 10). Každoročně narůstají celkové výdaje na nákup vánočních dárků a další produkty související s jejich průběhem. Zvýsledků dotazníkového šetření lze vypozorovat některé rozdílné charakteristiky v chování typickými spíše pro muže a spíše pro ženy.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of selected aspects of Czech consumer behavior when shopping for Christmas

  • Popis výsledku anglicky

    Christmas traditions and rituals connected it have a substantial influence on purchasing behavior of consumers. Nowadays, these holidays are not only symbolic as they were in past, but people spent relative high amounts of money not only for Christmas presents, but also for other products connected with the celebrations. This paper presents results of behavior analysis of consumers when shopping for Christmas presents. It focuses on determination and evaluation of shopping patterns and answering questions when consumers begin with their shopping, where do they make them, etc. Data was collected through questionnaire survey (n = 100) and depth interviews (n = 10). The total expenditures for Christmas presents and further products for Christmas season have being growing for several years. From the results of the survey allow to trace some differences in consumer behavior typical for men and for women.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Obchod a spotřebitel '07

  • ISBN

    978-80-7302-131-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    Konvoj

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Luhačovice

  • Datum konání akce

    5. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku