Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza spotřebitelského chování v ubytovacích službách po roce 1989 v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00112576" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00112576 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Analysis of Customer Behaviour in Accommodation Services after 1989 in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hospitality services rank among significant realisation factors of tourism. Due to its increasing importance and high potential tourism falls into significant elements effecting a possible development of rural areas, especially in the area of maintainingand supporting small and medium businesses. This paper deals with the issues of customer behaviour in the Czech Republic with the emphasis on hospitality services. The main purpose was to identify and analyse development changes in customer behaviour inthe area of these services. The pursuit of revealing the causes of such established changes and finding possible links and connections between individual factors was an inseparable part of it. Furthermore, we compare materially technical base and perceiving accommodation services in the period after 1989 with contemporary situation and we also outline new trends in customer behaviour in the Czech Republic. To reach these set targets a secondary date analysis was conducted and after that

  • Název v anglickém jazyce

    The Analysis of Customer Behaviour in Accommodation Services after 1989 in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Hospitality services rank among significant realisation factors of tourism. Due to its increasing importance and high potential tourism falls into significant elements effecting a possible development of rural areas, especially in the area of maintainingand supporting small and medium businesses. This paper deals with the issues of customer behaviour in the Czech Republic with the emphasis on hospitality services. The main purpose was to identify and analyse development changes in customer behaviour inthe area of these services. The pursuit of revealing the causes of such established changes and finding possible links and connections between individual factors was an inseparable part of it. Furthermore, we compare materially technical base and perceiving accommodation services in the period after 1989 with contemporary situation and we also outline new trends in customer behaviour in the Czech Republic. To reach these set targets a secondary date analysis was conducted and after that

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    518-529

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus