Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výběr databázového systému pro podporu marketingových strategií v informačních systému

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00113674" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00113674 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Database system selection for marketing strategies support in information systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In today's dynamically changing environment marketing has a significant role. Creating successful marketing strategies requires large amount of high quality information of various kinds and data types. A powerful database management system is a necessarycondition for marketing strategies creation support. The paper briefly describes the field of marketing strategies and specifies the features that should be provided by database systems in connection with these strategies support. Major commercial (Oracle, DB2, MS SQL, Sybase) and open-source (PostgreSQL, MySQL, Firebird) databases are than examined from the point of view of accordance with these characteristics and their comparison in made. The results are useful for making the decision before acquisition of a database system during information system's hardware architecture specification.

  • Název v anglickém jazyce

    Database system selection for marketing strategies support in information systems

  • Popis výsledku anglicky

    In today's dynamically changing environment marketing has a significant role. Creating successful marketing strategies requires large amount of high quality information of various kinds and data types. A powerful database management system is a necessarycondition for marketing strategies creation support. The paper briefly describes the field of marketing strategies and specifies the features that should be provided by database systems in connection with these strategies support. Major commercial (Oracle, DB2, MS SQL, Sybase) and open-source (PostgreSQL, MySQL, Firebird) databases are than examined from the point of view of accordance with these characteristics and their comparison in made. The results are useful for making the decision before acquisition of a database system during information system's hardware architecture specification.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    43-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus