Analýza aktuální problematiky ochranných známek v České republice a ochranných známek Evropské unie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00114018" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00114018 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza aktuální problematiky ochranných známek v České republice a ochranných známek Evropské unie
Popis výsledku v původním jazyce
Hodnota ochranné známky může mít pro firmu zásadní význam pro její konkurenceschopnost na trhu. Síla známky působící na zákazníka u mnoha produktů je rozhodující pro jeho výběr. Proto se stále setkáváme s falzifikáty a většina států se snaží proti jejichprodeji účinně zasahovat. Ochranné známky jsou spravovány Úřadem průmyslového vlastnictví, ale na trhu se objevují především zahraniční firmy, které nabízí tuto ochranu, což je v rozporu se Zákonem č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách. Článek se zabývá také označením původu a zeměpisným označením. V této souvislosti je diskutována problematika ochranných známek Evropské unie.
Název v anglickém jazyce
The analysis of trademarks today status in the Czech Republic and trademarks of European Union
Popis výsledku anglicky
The value of trademarks is of crucial importance for the competitiveness of a company in both regional and global markets. The strength of a trademark plays an important role and influences people selecting and purchasing individual products. Due to thisfact there are many people offering various imitations of proprietary products and legislation of practically all states fights against such forgeries. In the Czech Republic registered trade marks are administered by the Office of Industrial Property but there are some foreign companies, which also offer such protection to Czech companies. Such an activity is illegal and violates provisions of the Act. n° 441/2003 Sb., on trademarks. The paper deals also with denomination of origin and geographical marking of products with regard to the similar legislation of the European Union.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z 2. mezinárodní vědecké konverence Nové trendy - nové nápady 2007
ISBN
978-80-903914-2-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo
Místo vydání
Znojmo
Místo konání akce
Znojmo
Datum konání akce
22. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—