Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza aktuální problematiky ochranných známek v České republice a ochranných známek Evropské unie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00166084" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00166084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza aktuální problematiky ochranných známek v České republice a ochranných známek Evropské unie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hodnota ochranné známky může mít pro firmu zásadní význam pro její konkurenceschopnost na trhu. Síla známky působící na zákazníka u mnoha produktů je rozhodující pro jeho výběr. Proto se stále setkáváme s falzifikáty a většina států se snaží proti jejichprodeji účinně zasahovat. Ochranné známky jsou spravovány Úřadem průmyslového vlastnictví, ale na trhu se objevují především zahraniční firmy, které nabízí tuto ochranu, což je v rozporu se Zákonem č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách. Článek se zabývá také označením původu a zeměpisným označením. V této souvislosti je diskutována problematika ochranných známek Evropské unie.

  • Název v anglickém jazyce

    The analysis of trademarks today status in the Czech Republic and trademarks of European Union

  • Popis výsledku anglicky

    The value of trademarks is of crucial importance for the competitiveness of a company in both regional and global markets. The strength of a trademark plays an important role and influences people selecting and purchasing individual products. Due to thisfact there are many people offering various imitations of proprietary products and legislation of practically all states fights against such forgeries. In the Czech Republic registered trade marks are administered by the Office of Industrial Property but there are some foreign companies, which also offer such protection to Czech companies. Such an activity is illegal and violates provisions of the Act. N° 441/2003 Sb., on trademarks. The paper deals also with denomination of origin and geographical marking of products with regard to the similar legislation of the European Union.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Firma a konkurenční prostředí 2010

  • ISBN

    978-80-7375-385-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    11. 3. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku