Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efekt křížové substituce a problém shodného názvu výrobků na společném agrárním trhu EU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00115474" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00115474 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Efekt křížové substituce a problém shodného názvu výrobků na společném agrárním trhu EU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá jedním z aktuálních problémů, před kterým stojí potravinářští výrobci, a to užitím názvu potravinářských výrobků na společném trhu EU. Problém se týká konkrétně užití názvu "pomazánkové máslo, který je označován jako název klamavý, poškozující výrobce másla. Je argumentováno, že vlivem dosud užívaného názvu, mohou být tyto dva statky považovány za dokonalé substituty, mezi kterými dochází k vyvolání efektu křížové substituce. Obecná východiska jsou dokumentována vývojem spotřebitelských cen obou zkoumaných produktů. Analýzy vycházejí ze zpracování dat o vývoji měsíčních spotřebitelských cen za období 2000 -- 2006.

  • Název v anglickém jazyce

    The Cross substitution effect and problem of the identical product name on the EU common agrarian market

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with one of the current problem which is related to food producers and using the terms of food on the EU common market. Problem is concretely related to using the term "spread butter". The term "spread butter" is denoted as deceive because of harming a butter producers. There is an argument, that by the influence of currently used term, might be those two products consider as a perfect substitutes, between which arise an elicitation of the cross substitution effect. The general solutionsare applied to the evaluation of consummer prices on both investigated products. Analyses result from the monthly consumer price statistic data processing and utilization in the 2000 -- 2006 period.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MendelNet PEF 2007

  • ISBN

    978-80-903966-6-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    113-117

  • Název nakladatele

    Petr Novák -- Gimli

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    27. 11. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku