Efekt křížové substituce a problém shodného názvu výrobků na společném agrárním trhu EU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00115474" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00115474 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Efekt křížové substituce a problém shodného názvu výrobků na společném agrárním trhu EU
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá jedním z aktuálních problémů, před kterým stojí potravinářští výrobci, a to užitím názvu potravinářských výrobků na společném trhu EU. Problém se týká konkrétně užití názvu "pomazánkové máslo, který je označován jako název klamavý, poškozující výrobce másla. Je argumentováno, že vlivem dosud užívaného názvu, mohou být tyto dva statky považovány za dokonalé substituty, mezi kterými dochází k vyvolání efektu křížové substituce. Obecná východiska jsou dokumentována vývojem spotřebitelských cen obou zkoumaných produktů. Analýzy vycházejí ze zpracování dat o vývoji měsíčních spotřebitelských cen za období 2000 -- 2006.
Název v anglickém jazyce
The Cross substitution effect and problem of the identical product name on the EU common agrarian market
Popis výsledku anglicky
The paper deals with one of the current problem which is related to food producers and using the terms of food on the EU common market. Problem is concretely related to using the term "spread butter". The term "spread butter" is denoted as deceive because of harming a butter producers. There is an argument, that by the influence of currently used term, might be those two products consider as a perfect substitutes, between which arise an elicitation of the cross substitution effect. The general solutionsare applied to the evaluation of consummer prices on both investigated products. Analyses result from the monthly consumer price statistic data processing and utilization in the 2000 -- 2006 period.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MendelNet PEF 2007
ISBN
978-80-903966-6-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
113-117
Název nakladatele
Petr Novák -- Gimli
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
27. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—