Behaviour Randomness Measurement As A Part Of Complex Customer Value Indicator
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00144363" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00144363 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Behaviour Randomness Measurement As A Part Of Complex Customer Value Indicator
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution deals with new perspectives of Chaos Theory application into the process of customer behaviour monitoring via a customer value indicator. This indicator can be perceived as a powerful tool implemented into decision support systems. Existing CRM (Customer Relationship Management) and CVM (Customer Value Management) experience reduces the customer value to its profitability only. A new designed model calculates with actions of financial and nonfinancial customer benefits for an enterprise. The one of acting factors is customer buying behaviour randomness -- its monitoring has gained importance recently, especially in connection with irregular development of world economies.
Název v anglickém jazyce
Behaviour Randomness Measurement As A Part Of Complex Customer Value Indicator
Popis výsledku anglicky
This contribution deals with new perspectives of Chaos Theory application into the process of customer behaviour monitoring via a customer value indicator. This indicator can be perceived as a powerful tool implemented into decision support systems. Existing CRM (Customer Relationship Management) and CVM (Customer Value Management) experience reduces the customer value to its profitability only. A new designed model calculates with actions of financial and nonfinancial customer benefits for an enterprise. The one of acting factors is customer buying behaviour randomness -- its monitoring has gained importance recently, especially in connection with irregular development of world economies.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Information Society
ISSN
1581-9973
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SI - Slovinská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—