Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Behaviour Randomness Measurement As A Part Of Complex Customer Value Indicator

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00144363" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00144363 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Behaviour Randomness Measurement As A Part Of Complex Customer Value Indicator

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution deals with new perspectives of Chaos Theory application into the process of customer behaviour monitoring via a customer value indicator. This indicator can be perceived as a powerful tool implemented into decision support systems. Existing CRM (Customer Relationship Management) and CVM (Customer Value Management) experience reduces the customer value to its profitability only. A new designed model calculates with actions of financial and nonfinancial customer benefits for an enterprise. The one of acting factors is customer buying behaviour randomness -- its monitoring has gained importance recently, especially in connection with irregular development of world economies.

  • Název v anglickém jazyce

    Behaviour Randomness Measurement As A Part Of Complex Customer Value Indicator

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution deals with new perspectives of Chaos Theory application into the process of customer behaviour monitoring via a customer value indicator. This indicator can be perceived as a powerful tool implemented into decision support systems. Existing CRM (Customer Relationship Management) and CVM (Customer Value Management) experience reduces the customer value to its profitability only. A new designed model calculates with actions of financial and nonfinancial customer benefits for an enterprise. The one of acting factors is customer buying behaviour randomness -- its monitoring has gained importance recently, especially in connection with irregular development of world economies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Information Society

  • ISSN

    1581-9973

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus