Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

B2B sales promotion - one of the key factors for the capital inflow to region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00174168" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00174168 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    B2B sales promotion - one of the key factors for the capital inflow to region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the chapter is to provide a better understanding on how sales promotion is used in a specific business setting. In order to reach this purpose, research questions focusing on the objectives of sales promotion, as well as which sales promotiontools that were used were stated. Based on these research questions, a review of the relevant literature was conducted, resulting in a conceptual framework, which was used to guide this article's data collection. Sales promotion has been in constantly growth since the 1960's and have today become one of the key factors in the promotional mix. The methods used have become more sophisticated and an increasing number of companies are realizing the importance of a well structured promotion strategy. A qualitative, case study approach was used, using interviewing a big grocery company as the primary data collection tool. The findings indicate that, although the individual objectives of the tools can be different they can still be used overal

  • Název v anglickém jazyce

    B2B sales promotion - one of the key factors for the capital inflow to region

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the chapter is to provide a better understanding on how sales promotion is used in a specific business setting. In order to reach this purpose, research questions focusing on the objectives of sales promotion, as well as which sales promotiontools that were used were stated. Based on these research questions, a review of the relevant literature was conducted, resulting in a conceptual framework, which was used to guide this article's data collection. Sales promotion has been in constantly growth since the 1960's and have today become one of the key factors in the promotional mix. The methods used have become more sophisticated and an increasing number of companies are realizing the importance of a well structured promotion strategy. A qualitative, case study approach was used, using interviewing a big grocery company as the primary data collection tool. The findings indicate that, although the individual objectives of the tools can be different they can still be used overal

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Udržitelný rozvoj v evropských regionech

  • ISBN

    978-80-86708-90-4

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    180-189

  • Počet stran knihy

    400

  • Název nakladatele

    VŠERS

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Kód UT WoS kapitoly