Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intensity of rivalry among existing competitors in the wine-making branch

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00185687" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00185687 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intensity of rivalry among existing competitors in the wine-making branch

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The analysis of the rivalry among existing competitors in the wine-making branch is the aim of this paper. On the whole, the rivalry among existing companies in the wine-making branch may be described as intensive. When evaluating the level of intensityof rivalry among existing businesses in the branch, it is necessary to take into consideration their size and market share. Among first ten most significant companies on the market (84% market share) there is intensive competing. Individual companies useall their tangible and intangible means in order to extend their share and attract new clients. The aim of this competing is to strengthen the clients' trust in given brands, and it is about efforts to obtain the best positions possible for negotiationsof wine distribution, mainly to chain stores, which requires favorable price quotes. The other group of subjects operating in this branch is formed mainly by small producers (16% market share). Given their small size, they are unable to

  • Název v anglickém jazyce

    Intensity of rivalry among existing competitors in the wine-making branch

  • Popis výsledku anglicky

    The analysis of the rivalry among existing competitors in the wine-making branch is the aim of this paper. On the whole, the rivalry among existing companies in the wine-making branch may be described as intensive. When evaluating the level of intensityof rivalry among existing businesses in the branch, it is necessary to take into consideration their size and market share. Among first ten most significant companies on the market (84% market share) there is intensive competing. Individual companies useall their tangible and intangible means in order to extend their share and attract new clients. The aim of this competing is to strengthen the clients' trust in given brands, and it is about efforts to obtain the best positions possible for negotiationsof wine distribution, mainly to chain stores, which requires favorable price quotes. The other group of subjects operating in this branch is formed mainly by small producers (16% market share). Given their small size, they are unable to

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LX, 2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    429-436

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus