Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preferences of Consumers when Shopping for Regional Products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A43908756" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:43908756 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.esaf.llu.lv/getfile.php?id=405" target="_blank" >http://www.esaf.llu.lv/getfile.php?id=405</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preferences of Consumers when Shopping for Regional Products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents partial results of research on consumer preferences when shopping for food. It is focused on the area of regional products and consumer preferences in relation to the country origin of food products. The results are based on questionnaire survey that was conducted within the period from October 2010 to January 2011 on a sample of 3767 respondents from the Czech Republic, via both online questionnaires and its printed version. The questionnaire system ReLa, developed by the Departmentof Marketing and Trade at the Faculty of Business and Economics, Mendel University in Brno, was used for the data collection. Data were processed with statistical software STATISTICA (Ver. 9). Preferences for food of Czech origin were analysed in relation to identification criteria. The research results show that the origin of food plays an important role in consumer purchase decision-making. Results of analysis of contingency proved no association between the variables - levels of pref

  • Název v anglickém jazyce

    Preferences of Consumers when Shopping for Regional Products

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents partial results of research on consumer preferences when shopping for food. It is focused on the area of regional products and consumer preferences in relation to the country origin of food products. The results are based on questionnaire survey that was conducted within the period from October 2010 to January 2011 on a sample of 3767 respondents from the Czech Republic, via both online questionnaires and its printed version. The questionnaire system ReLa, developed by the Departmentof Marketing and Trade at the Faculty of Business and Economics, Mendel University in Brno, was used for the data collection. Data were processed with statistical software STATISTICA (Ver. 9). Preferences for food of Czech origin were analysed in relation to identification criteria. The research results show that the origin of food plays an important role in consumer purchase decision-making. Results of analysis of contingency proved no association between the variables - levels of pref

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Economic Science for Rural Development: Proceeding of the International Scientific Conference

  • ISBN

    978-9934-8304-1-9

  • ISSN

    1691-3078

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    56-60

  • Název nakladatele

    Latvian University of Agriculture

  • Místo vydání

    Jelgava

  • Místo konání akce

    Jelgava

  • Datum konání akce

    26. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000325771300008