Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional differences of consumer preferences when shopping for regional products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F13%3A00210143" target="_blank" >RIV/62156489:43110/13:00210143 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072255" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072255</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072255" target="_blank" >10.11118/actaun201361072255</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional differences of consumer preferences when shopping for regional products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents partial results of a research on consumer preferences when shopping for groceries. It is focused on regional products and consumer preferences in relation to the country of origin of food products. The main objective of this paper isto find the existence of spatial relationships between spatial deployment of regional products and consumer preferences for regional products. It will be necessary to create a data model for monitoring the deployment of regional products and also a datamodel for tracking important indicators of consumer behavior in all regions of the Czech Republic. The results are based on questionnaire survey that was conducted within the period from October 2010 to January 2011 on a sample of 3767 respondents from the Czech Republic, via both online questionnaires and their printed version. For the data collection the questionnaire system ReLa, developed by the Department of Marketing and Trade at Faculty of Business and Economics at Mendel Universi

  • Název v anglickém jazyce

    Regional differences of consumer preferences when shopping for regional products

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents partial results of a research on consumer preferences when shopping for groceries. It is focused on regional products and consumer preferences in relation to the country of origin of food products. The main objective of this paper isto find the existence of spatial relationships between spatial deployment of regional products and consumer preferences for regional products. It will be necessary to create a data model for monitoring the deployment of regional products and also a datamodel for tracking important indicators of consumer behavior in all regions of the Czech Republic. The results are based on questionnaire survey that was conducted within the period from October 2010 to January 2011 on a sample of 3767 respondents from the Czech Republic, via both online questionnaires and their printed version. For the data collection the questionnaire system ReLa, developed by the Department of Marketing and Trade at Faculty of Business and Economics at Mendel Universi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    2255-2259

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus