Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of employee training in retail business

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A43908946" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:43908946 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201260020375" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201260020375</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201260020375" target="_blank" >10.11118/actaun201260020375</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of employee training in retail business

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technological development and growing competition on the market asks for continuous improvement of knowledge and skills of employees, not only for securing their work places but also for increasing the companies' competitiveness and economic developmentof the society. Company education is one of the main instruments, how the enterprises can improve their position in the market. The main criterion of success in business are in present especially employees' skills. The main objective of this paper was toevaluate the most important topics, which are used for improving skills and working outcomes of employees in retail and wholesale branch. Their possibility for getting feedback was also commented and controllability was further checked. When we summarize all fi ndings, the most important competencies of workers in retail and warehouse business are qualifi cation (shopping skills and knowledge of products), behaviour (obliging attitude to customers, ability to compliment the customer of

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of employee training in retail business

  • Popis výsledku anglicky

    Technological development and growing competition on the market asks for continuous improvement of knowledge and skills of employees, not only for securing their work places but also for increasing the companies' competitiveness and economic developmentof the society. Company education is one of the main instruments, how the enterprises can improve their position in the market. The main criterion of success in business are in present especially employees' skills. The main objective of this paper was toevaluate the most important topics, which are used for improving skills and working outcomes of employees in retail and wholesale branch. Their possibility for getting feedback was also commented and controllability was further checked. When we summarize all fi ndings, the most important competencies of workers in retail and warehouse business are qualifi cation (shopping skills and knowledge of products), behaviour (obliging attitude to customers, ability to compliment the customer of

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    375-378

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84860378494