Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Significance Of Quality Dimensions In Tourism Services And Their Impact On Customer Decision-Making

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F13%3A00205758" target="_blank" >RIV/62156489:43110/13:00205758 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Significance Of Quality Dimensions In Tourism Services And Their Impact On Customer Decision-Making

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tourism is one of the fastest growing economic sectors. Growing competitive pressure increases the demands on service quality as the requirements and attitudes of customers are constantly evolving and changing. Due to the specific nature of tourism services, the offer may be copied easily and in some sectors, it can differ only in the quality of the services provided. The quality of services is assessed from technical and functional points of view, while individual factors may be evaluated according tocustomer satisfaction. As the approaches to the interpretation and evaluation of the quality of services are equivocal, the quality factors in different sectors had to be examined. The identification and importance of the quality factors and competitiveness are currently subjects of research of many expert studies and articles focused on tourism economics. The international character of tourism, the development of global distribution systems (GDS) and communication technologies and the i

  • Název v anglickém jazyce

    Significance Of Quality Dimensions In Tourism Services And Their Impact On Customer Decision-Making

  • Popis výsledku anglicky

    Tourism is one of the fastest growing economic sectors. Growing competitive pressure increases the demands on service quality as the requirements and attitudes of customers are constantly evolving and changing. Due to the specific nature of tourism services, the offer may be copied easily and in some sectors, it can differ only in the quality of the services provided. The quality of services is assessed from technical and functional points of view, while individual factors may be evaluated according tocustomer satisfaction. As the approaches to the interpretation and evaluation of the quality of services are equivocal, the quality factors in different sectors had to be examined. The identification and importance of the quality factors and competitiveness are currently subjects of research of many expert studies and articles focused on tourism economics. The international character of tourism, the development of global distribution systems (GDS) and communication technologies and the i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Book of Proceedings for the 6th Annual Conference

  • ISBN

    978-9963-711-16-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    2377-2389

  • Název nakladatele

    Euromed Press

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Estoril, Cascais, Portugal

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku