Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Marketing Instruments Affect Consumer Behavior in Times of Economic Turbulence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00230121" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00230121 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201462061257" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201462061257</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201462061257" target="_blank" >10.11118/actaun201462061257</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Marketing Instruments Affect Consumer Behavior in Times of Economic Turbulence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article analyzes the behavioural changes in groups of consumers and households on the market with individual commodities, based on the classifi cation of individual reasonable consumption. Consumers expressed the degree of infl uence in their decision-making on atisfying their needs through selected key marketing factors such as price, brand, quality, habits and experience, advertising, recommendation from friends and relatives, packaging, discounts, new items, and so on. The analysis sought to determine whether the changes in the economic situation in the Czech Republic have an impact on the degree of marketing instrument infl uence on consumer behavior and decision-making. To express the degree of infl uence 10 point opinion scale is used. Thanks to the investigation taking place in 2007 with 609 respondents and in 2013 with 516 respondents, it was possible, it was possible to deal with the search for evidence of diff erences in the importance of individual factors using the Wil

  • Název v anglickém jazyce

    How Marketing Instruments Affect Consumer Behavior in Times of Economic Turbulence

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyzes the behavioural changes in groups of consumers and households on the market with individual commodities, based on the classifi cation of individual reasonable consumption. Consumers expressed the degree of infl uence in their decision-making on atisfying their needs through selected key marketing factors such as price, brand, quality, habits and experience, advertising, recommendation from friends and relatives, packaging, discounts, new items, and so on. The analysis sought to determine whether the changes in the economic situation in the Czech Republic have an impact on the degree of marketing instrument infl uence on consumer behavior and decision-making. To express the degree of infl uence 10 point opinion scale is used. Thanks to the investigation taking place in 2007 with 609 respondents and in 2013 with 516 respondents, it was possible, it was possible to deal with the search for evidence of diff erences in the importance of individual factors using the Wil

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1257-1263

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus