Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Clients' freely written assessment as the source of automatically mined opinions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00232199" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00232199 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00325-6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00325-6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00325-6" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(14)00325-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Clients' freely written assessment as the source of automatically mined opinions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Measuring the quality of products or services, a challenging task is to reveal clients' satisfaction or sentiment. As people have many opportunities to express their opinions using various on-line channels (e.g., discussions, microblogs, social networks), the question is whether such data might be used for this purpose. Information hidden in the data includes the reasons why people perceive products or services as good or bad, what are the reasons of clients' satisfaction or dissatisfaction, or what affects their sentiment. However, having the needed large amounts of data, it is hardly possible to process it manually. This paper presents a method that aims at automatic discovery of sources of human feelings hidden in textual messages that clients produce. For a demonstration, messages having a form of freely written reviews containing subjective evaluation of medical services were used. During analysis of the data, clusters representing groups of the whole reviews (or individual senten

  • Název v anglickém jazyce

    Clients' freely written assessment as the source of automatically mined opinions

  • Popis výsledku anglicky

    Measuring the quality of products or services, a challenging task is to reveal clients' satisfaction or sentiment. As people have many opportunities to express their opinions using various on-line channels (e.g., discussions, microblogs, social networks), the question is whether such data might be used for this purpose. Information hidden in the data includes the reasons why people perceive products or services as good or bad, what are the reasons of clients' satisfaction or dissatisfaction, or what affects their sentiment. However, having the needed large amounts of data, it is hardly possible to process it manually. This paper presents a method that aims at automatic discovery of sources of human feelings hidden in textual messages that clients produce. For a demonstration, messages having a form of freely written reviews containing subjective evaluation of medical services were used. During analysis of the data, clusters representing groups of the whole reviews (or individual senten

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17th International Conference Enterprise And Competitive Environment 2014

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    103-110

  • Název nakladatele

    Elsevier Science Bv

  • Místo vydání

    Amsterdam, Netherlands

  • Místo konání akce

    Brno, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    6. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    345439100012