IPA, SERVQUAL,SERVPERF v hodnocení kvality hotelových služeb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43906446" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43906446 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fim2.uhk.cz/hed/images/KOMPLET_3_CJ.pdf" target="_blank" >http://fim2.uhk.cz/hed/images/KOMPLET_3_CJ.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
IPA, SERVQUAL,SERVPERF v hodnocení kvality hotelových služeb
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je zhodnotit kvalitu hotelových služeb třemi různými přístupy (SERVQUAL, SERVPERF a IPA), srovnat výsledky a diskutovat výhody a nevýhody jednotlivých přístupů vedoucích ke zvýšení kvality, ekonomické efektivity a konkurenceschopnosti podniku. Při použití jednotlivých přístupů byly získány různé výsledky, z čehož vyplývá nutnost zvážit důvody, pro které je analýzy kvality dělána. Současně je k hodnocení výsledků možno přistupovat alternativními způsoby. Závěrem je možné doporučit pro hodnocení gap skóre techniku SERVQUAL a pro nalezení faktorů vedoucí k získání konkurenční výhody v hotelových službách IPA s jejím grafickým vyjádřením.
Název v anglickém jazyce
IPA,SERVQUAL,SERVPERF in Evaluation Quality of Hotel Services
Popis výsledku anglicky
The objective of the contribution is to evaluate service quality through three different techniques (SERVQUAL, SERVPERF a IPA), to compare results and discuss the advantages and disadvantages depending on particular approaches that lead to increasing quality, economic efficiency and competitiveness of an establishment. Different results have been obtained by using the particular approaches that bring about the necessity of considering reasons why the analysis should be done. Furthermore there are also alternative evaluation approaches of results. As a conclusion it is possible to recommend the SERVQUAL technique for assignment gap score as well as IPA (Importance Performance Analysis) with its graphic expression for find factors to achieve a competitive advantage in hotel services.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-21179S" target="_blank" >GA15-21179S: Hodnocení kvality destinace cestovního ruchu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hradecké ekonomické dny 2015: Ekonomický rozvoj a management regionů. Díl 3
ISBN
978-80-7435-548-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
288-299
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
3. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000432426300037