Importance-Performance Analysis in the Context of Quality Management of Tourist Information Centres
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43907714" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43907714 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf" target="_blank" >https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Importance-Performance Analysis in the Context of Quality Management of Tourist Information Centres
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the applicability of the IPA method (Importance-Performance Analysis) in the process of managing/supervising the service quality of tourist information centres (TIC). TIC are important components of destination promotion and their qualitative level can have a significant impact on prolonging the time of a visitor's stay and the level of expenses in a destination. The bi-dimensional model of IPA is used for measuring the importance and the output of individual variables that have an influence on service evaluation. This analysis helps identify the prior or less important service attributes and also determine the critical areas that require more attention. The paper demonstrates the practical application of IPA for TIC in the Czech Republic. The input data were gained by means of field research that used a quantitative questionnaire survey. Graphically processed results show rather a positive situation when the most of important quality factors are found in the quadran
Název v anglickém jazyce
Importance-Performance Analysis in the Context of Quality Management of Tourist Information Centres
Popis výsledku anglicky
The paper presents the applicability of the IPA method (Importance-Performance Analysis) in the process of managing/supervising the service quality of tourist information centres (TIC). TIC are important components of destination promotion and their qualitative level can have a significant impact on prolonging the time of a visitor's stay and the level of expenses in a destination. The bi-dimensional model of IPA is used for measuring the importance and the output of individual variables that have an influence on service evaluation. This analysis helps identify the prior or less important service attributes and also determine the critical areas that require more attention. The paper demonstrates the practical application of IPA for TIC in the Czech Republic. The input data were gained by means of field research that used a quantitative questionnaire survey. Graphically processed results show rather a positive situation when the most of important quality factors are found in the quadran
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-21179S" target="_blank" >GA15-21179S: Hodnocení kvality destinace cestovního ruchu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Enterprise and Competitive Environment: Conference Proceedings
ISBN
978-80-7509-342-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
766-775
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—