Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benefits without a motivation impact for Generation Y

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43909491" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43909491 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fim2.uhk.cz/hed/images/KOMPLET_16.pdf" target="_blank" >http://fim2.uhk.cz/hed/images/KOMPLET_16.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Benefits without a motivation impact for Generation Y

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to determine which benefits are considered to be less attractive, resp. inappropriate, by university students - representatives of Generation Y. Research was done among the students of two faculties of Mendel University in Brno - Faculty of Agriculture, and Faculty of Business and Economics. It can be stated that the answers of students of both faculties are very similar. From the data obtained it can be concluded that the students, except for two employee benefits, do not categorically disregard various benefits provided. Students would not expect an availability of benefits like shopping tour in abroad or Christmas box of chocolates for children. Among other benefits considered to be less attractive by representatives of Generation Y there belong scholarships for employees&apos; children, provision of employee-stocks, contribution to clothing, and sports vouchers for swimming.

  • Název v anglickém jazyce

    Benefits without a motivation impact for Generation Y

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to determine which benefits are considered to be less attractive, resp. inappropriate, by university students - representatives of Generation Y. Research was done among the students of two faculties of Mendel University in Brno - Faculty of Agriculture, and Faculty of Business and Economics. It can be stated that the answers of students of both faculties are very similar. From the data obtained it can be concluded that the students, except for two employee benefits, do not categorically disregard various benefits provided. Students would not expect an availability of benefits like shopping tour in abroad or Christmas box of chocolates for children. Among other benefits considered to be less attractive by representatives of Generation Y there belong scholarships for employees&apos; children, provision of employee-stocks, contribution to clothing, and sports vouchers for swimming.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days 2016: Double-blind peer reviewed proceedings of the international scientific conference

  • ISBN

    978-80-7435-636-0

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    169-175

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    2. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000539487200020