Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender Differences in Perception of the Quality of Rural Tourist Destination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43910069" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43910069 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gender Differences in Perception of the Quality of Rural Tourist Destination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is about differences between men and women in perception of the quality of rural tourism destination. The research is based on revealed preferences of Czech visitors. There is not too much similar researches like this one in rural tourist destination. The data was collected from visitors who visited one of the Czech rural destinations by means of electronic questionnaire; the sample size was based on quota selection. To assess the significance of individual factors dependent on gender was used Kruskal - Wallis test. The first outputs indicate that for men are not so important activities related to the stay at the destination (be involved in the life on the farm, biking, climbing mountains, tasting). The similar results are with importance of events at the destination. When people choose holiday, they usually make a decision together. In this research was reflected 23 factors of quality.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender Differences in Perception of the Quality of Rural Tourist Destination

  • Popis výsledku anglicky

    This article is about differences between men and women in perception of the quality of rural tourism destination. The research is based on revealed preferences of Czech visitors. There is not too much similar researches like this one in rural tourist destination. The data was collected from visitors who visited one of the Czech rural destinations by means of electronic questionnaire; the sample size was based on quota selection. To assess the significance of individual factors dependent on gender was used Kruskal - Wallis test. The first outputs indicate that for men are not so important activities related to the stay at the destination (be involved in the life on the farm, biking, climbing mountains, tasting). The similar results are with importance of events at the destination. When people choose holiday, they usually make a decision together. In this research was reflected 23 factors of quality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Management: Trends of Management in the Contemporary Society: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7509-451-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    15-18

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    9. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000400581300002