Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender Influence on Students' Requirements of Employee Benefits

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43910377" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43910377 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2016.090402" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2016.090402</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2016.090402" target="_blank" >10.7160/eriesj.2016.090402</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gender Influence on Students' Requirements of Employee Benefits

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the partial results of research on the requirements of students, members of the Generation Y, in providing employee benefits. The research was conducted in the period between 2002-2014 among master students of Mendel University in Brno. The paper examines whether the gender of the respondent influences the set of desired employee benefits. There were identified the top ten most requested benefits, for which there was done the analysis of their correlation with the gender of respondents and in the case of three of them there was identified a repeated (in more years) statistical correlation: Coverage of language courses, Additional salary (Midyear bonus), On-site parking. Correlations were also examined in the case of additional 30 benefits and in the case of 4 of them there was identified a repeated (in more 5 years) statistical correlation: Children&apos;s nurseries and kindergartens, Share on profits, Contribution to recreation and Contribution for Christmas (Annual bonus).

  • Název v anglickém jazyce

    Gender Influence on Students' Requirements of Employee Benefits

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the partial results of research on the requirements of students, members of the Generation Y, in providing employee benefits. The research was conducted in the period between 2002-2014 among master students of Mendel University in Brno. The paper examines whether the gender of the respondent influences the set of desired employee benefits. There were identified the top ten most requested benefits, for which there was done the analysis of their correlation with the gender of respondents and in the case of three of them there was identified a repeated (in more years) statistical correlation: Coverage of language courses, Additional salary (Midyear bonus), On-site parking. Correlations were also examined in the case of additional 30 benefits and in the case of 4 of them there was identified a repeated (in more 5 years) statistical correlation: Children&apos;s nurseries and kindergartens, Share on profits, Contribution to recreation and Contribution for Christmas (Annual bonus).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    97-102

  • Kód UT WoS článku

    000439968300003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85078212262