Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of customer focused mission statement on customer satisfaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F17%3A43913071" target="_blank" >RIV/62156489:43110/17:43913071 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.11118/actaun201765031031" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/actaun201765031031</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201765031031" target="_blank" >10.11118/actaun201765031031</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of customer focused mission statement on customer satisfaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study is to examine the influence of customer-focused mission statements on customer satisfaction in selected cell phone manufacturing companies in the United States. The study employed content analysis for the mission statement and data from America customer satisfaction index (ACSI). In analysing our data, Pearson correlation, and multiple regression techniques were used. The result showed that product and service, technology, philosophy, self-concept, and public image mission statement components are strongly positively correlated with customer satisfaction. Customer, survival, growth and profitability and market mission statement components are insignificantly negatively correlated with customer satisfaction. The study, therefore, recommends that companies that want to remain competitive by enhancing customer satisfaction should formulate mission statements from a customer perspective so that they include product and service, technology, philosophy, self-concept, and public image components. The main limitation of the study represents the sample size and structure. This study empirically investigated the correlation and association of nine mission statement components with customer satisfaction.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of customer focused mission statement on customer satisfaction

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study is to examine the influence of customer-focused mission statements on customer satisfaction in selected cell phone manufacturing companies in the United States. The study employed content analysis for the mission statement and data from America customer satisfaction index (ACSI). In analysing our data, Pearson correlation, and multiple regression techniques were used. The result showed that product and service, technology, philosophy, self-concept, and public image mission statement components are strongly positively correlated with customer satisfaction. Customer, survival, growth and profitability and market mission statement components are insignificantly negatively correlated with customer satisfaction. The study, therefore, recommends that companies that want to remain competitive by enhancing customer satisfaction should formulate mission statements from a customer perspective so that they include product and service, technology, philosophy, self-concept, and public image components. The main limitation of the study represents the sample size and structure. This study empirically investigated the correlation and association of nine mission statement components with customer satisfaction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1031-1038

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85021836753