Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer satisfaction in the Kenyan banking industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873134" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jois.eu/?226,en_customer-satisfaction-in-the-kenyan-banking-industry" target="_blank" >http://www.jois.eu/?226,en_customer-satisfaction-in-the-kenyan-banking-industry</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14254/2071-8330.2015/8-2/15" target="_blank" >10.14254/2071-8330.2015/8-2/15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer satisfaction in the Kenyan banking industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Customer satisfaction provides a platform for companies to enhance relationships with their customers thus enabling the companies to achieve their objectives for long- term success. This study investigates the current pattern of customer satisfaction inthe Kenyan banking industry. A questionnaire survey was administered to 403 bank customers of the top five banks in Kenya. Software SPSS 22.0 was used to analyze the data gathered from the survey. The results of the analysis demonstrate that the overalllevel of customer satisfaction is more than 60%. The results also demonstrate that the most important factor for customer satisfaction is the wide availability of bank branches, and the factor most associated with customer dissatisfaction is the high prices of products and services. In addition, the results depicted that both satisfaction and dissatisfaction partially influence the number of banking products and banks that clients choose to open accounts with. The study further gives sug

  • Název v anglickém jazyce

    Customer satisfaction in the Kenyan banking industry

  • Popis výsledku anglicky

    Customer satisfaction provides a platform for companies to enhance relationships with their customers thus enabling the companies to achieve their objectives for long- term success. This study investigates the current pattern of customer satisfaction inthe Kenyan banking industry. A questionnaire survey was administered to 403 bank customers of the top five banks in Kenya. Software SPSS 22.0 was used to analyze the data gathered from the survey. The results of the analysis demonstrate that the overalllevel of customer satisfaction is more than 60%. The results also demonstrate that the most important factor for customer satisfaction is the wide availability of bank branches, and the factor most associated with customer dissatisfaction is the high prices of products and services. In addition, the results depicted that both satisfaction and dissatisfaction partially influence the number of banking products and banks that clients choose to open accounts with. The study further gives sug

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of International Studies

  • ISSN

    2306-3483

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    174-186

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus