Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perceptual Carrying Capacity and Trade Fairs - Eye Tracking Experiment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F19%3A43917335" target="_blank" >RIV/62156489:43110/19:43917335 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.11118/ejobsat.v5i1.154" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/ejobsat.v5i1.154</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/ejobsat.v5i1.154" target="_blank" >10.11118/ejobsat.v5i1.154</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perceptual Carrying Capacity and Trade Fairs - Eye Tracking Experiment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study was focused on application of perceptual carrying capacity concept in the environment of trade fairs. The main contribution of this study is exploration of customers&apos; attitude towards overcrowding at trade fairs as there is not known any study with focus on these events. For this purpose, the eye tracking experiment was conducted, where different images depicting different level of visitors were used. In addition, the aim of the study was to identify what is at the centre of people&apos;s attention when looking at photographs taken at trade fairs. The study was conducted with 30 respondents from generation Y. The results imply that the number of people is a very important factor in deciding whether to attend these events (in this case trade fairs) or not at all. Simultaneously the in-depth interviews showed that people tend to have more of a negative attitude towards both overcrowding and a low number of people perceived at an event. This study also suggests that the optimal number of people at trade fairs is not extreme, not too low or not too high.

  • Název v anglickém jazyce

    Perceptual Carrying Capacity and Trade Fairs - Eye Tracking Experiment

  • Popis výsledku anglicky

    This study was focused on application of perceptual carrying capacity concept in the environment of trade fairs. The main contribution of this study is exploration of customers&apos; attitude towards overcrowding at trade fairs as there is not known any study with focus on these events. For this purpose, the eye tracking experiment was conducted, where different images depicting different level of visitors were used. In addition, the aim of the study was to identify what is at the centre of people&apos;s attention when looking at photographs taken at trade fairs. The study was conducted with 30 respondents from generation Y. The results imply that the number of people is a very important factor in deciding whether to attend these events (in this case trade fairs) or not at all. Simultaneously the in-depth interviews showed that people tend to have more of a negative attitude towards both overcrowding and a low number of people perceived at an event. This study also suggests that the optimal number of people at trade fairs is not extreme, not too low or not too high.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_017%2F0002334" target="_blank" >EF16_017/0002334: Výzkumná infrastruktura pro mladé vědce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Business Science and Technology

  • ISSN

    2336-6494

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    98-106

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85099937918