Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of online teaching of mathematics and statistics and the results of university students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F23%3A43924094" target="_blank" >RIV/62156489:43110/23:43924094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.thejeo.com/archive/archive/2023_204/konderla_v3pdf" target="_blank" >https://www.thejeo.com/archive/archive/2023_204/konderla_v3pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.9743/JEO.2023.20.4.13" target="_blank" >10.9743/JEO.2023.20.4.13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of online teaching of mathematics and statistics and the results of university students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We analyze here the online and face-to-face teaching of mathematics and statistics at the university level and compare the results of students from two courses of applied mathematics. We examine the influence of online teaching on the performance of students with the help of grades from five consecutive years. A questionnaire on satisfaction with online teaching was also administered to the students. We show that online teaching has a positive impact on the successful results of students if we provide them with video recordings created for all lectures and seminars. We present some opinions of students on this type of teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of online teaching of mathematics and statistics and the results of university students

  • Popis výsledku anglicky

    We analyze here the online and face-to-face teaching of mathematics and statistics at the university level and compare the results of students from two courses of applied mathematics. We examine the influence of online teaching on the performance of students with the help of grades from five consecutive years. A questionnaire on satisfaction with online teaching was also administered to the students. We show that online teaching has a positive impact on the successful results of students if we provide them with video recordings created for all lectures and seminars. We present some opinions of students on this type of teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Educators Online

  • ISSN

    1547-500X

  • e-ISSN

    1547-500X

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    "Nestrankovano"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85175042944