Evaluation of online teaching of mathematics and statistics and the results of university students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F23%3A43924094" target="_blank" >RIV/62156489:43110/23:43924094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.thejeo.com/archive/archive/2023_204/konderla_v3pdf" target="_blank" >https://www.thejeo.com/archive/archive/2023_204/konderla_v3pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.9743/JEO.2023.20.4.13" target="_blank" >10.9743/JEO.2023.20.4.13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of online teaching of mathematics and statistics and the results of university students
Popis výsledku v původním jazyce
We analyze here the online and face-to-face teaching of mathematics and statistics at the university level and compare the results of students from two courses of applied mathematics. We examine the influence of online teaching on the performance of students with the help of grades from five consecutive years. A questionnaire on satisfaction with online teaching was also administered to the students. We show that online teaching has a positive impact on the successful results of students if we provide them with video recordings created for all lectures and seminars. We present some opinions of students on this type of teaching.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of online teaching of mathematics and statistics and the results of university students
Popis výsledku anglicky
We analyze here the online and face-to-face teaching of mathematics and statistics at the university level and compare the results of students from two courses of applied mathematics. We examine the influence of online teaching on the performance of students with the help of grades from five consecutive years. A questionnaire on satisfaction with online teaching was also administered to the students. We show that online teaching has a positive impact on the successful results of students if we provide them with video recordings created for all lectures and seminars. We present some opinions of students on this type of teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Educators Online
ISSN
1547-500X
e-ISSN
1547-500X
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
"Nestrankovano"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85175042944