Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teplotní závislost kinematické viskozity nových a použitých motorových olejů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F10%3A00164806" target="_blank" >RIV/62156489:43210/10:00164806 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2010/mendelnet_2010_fulltext.pdf" target="_blank" >https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2010/mendelnet_2010_fulltext.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teplotní závislost kinematické viskozity nových a použitých motorových olejů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato práce se zabývá závislostí kinematické viskozity na teplotě. Měřeny byly vzorky šesti nových (nepoužitých) motorových olejů a dvou motorových olejů použitých, v obou případech s viskozitním indexem 10W40. Použité motorové oleje jsou určeny pro čtyřdobé motocyklové motory. Tokové křivky olejů nebyly sestavovány, jelikož (v souladu s literaturou a vlastním měřením) oleje byly považovány za newtonskou kapalinu. Oleje byly zchlazeny na teploty pod 0 a dále u nich byla v řízených teplotních podmínkách stanovena kinematická viskozita v rozsahu teplot -5 až +115 . K měření byl použit digitální rotační viskozimetr Anton Paar DV3-P. V souladu s očekáváním u všech olejů hodnota kinematické viskozity klesala se zvyšující se teplotou. Dále byla sledována závislost kinematické viskozity na hustotě motorových olejů. Teplotní závislost olejů byla modelována pomocí několika matematických modelů -- Vogelův vztah, Arrhéniův vztah, polynom 6. stupně a Gaussova modelu. Navržené modely mohou být použi

  • Název v anglickém jazyce

    Temperature dependent kinematic viscosity of new and used engine oil

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this study is to measure how the viscosity of engine oil changes with temperature. Six different commercially distributed new engine oils and two used engine oils (primarily intended for motorcycle engines) of 10W40 viscosity grade havebeen evaluated. All oils have been assumed to be Newtonian fluids, thus flow curves have not been determined. Oils have been cooled to below zero temperatures and under controlled temperature regulation, kinematic viscosity (mm2.s-1) have been measured in the range of -5 °C and +115 °C. Anton Paar digital viscometer with concentric cylinders geometry has been used. In accordance with expected behavior, kinematic viscosity of all oils was decreasing with increasing temperature. Viscosity was found to beindependent on oil's density. Temperature dependence has been modeled using several mathematical models -- Vogel equation, Arrhenius equation, polynomial, and Gaussian equation. Proposed models can be used for description and prediction o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MendelNet 2010 - Proceedings of International Ph.D. Students Conference

  • ISBN

    978-80-7375-453-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    546-561

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    24. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    341786800070