Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of freezing temperature on the flow behaviour of the engine oil

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F14%3A00224479" target="_blank" >RIV/62156489:43210/14:00224479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of freezing temperature on the flow behaviour of the engine oil

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this study is effect of freezing temperature on the flow behaviour of engine oils. This knowledge is very important to designed specific part of engine. In this paper is evaluated temperature dependence kinematic viscosity of engine oils in the temperature range --15 °C to +15 °C. Five different commercially distributed automobile engine oils with viscosity class 0W--40, 5W--40, 10W--40, 15W--40, and 20W--40 have been evaluated. Considerable temperature dependence kinematic viscosity was found and demonstrated in case of all samples, which is in accordance with theoretical assumptions and literature data. Mathematical models have been developed and tested. Temperature dependence dynamic viscosity has been modeled using exponential function.The proposed models can be used for prediction of flow behaviour of liquid lubricants.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of freezing temperature on the flow behaviour of the engine oil

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this study is effect of freezing temperature on the flow behaviour of engine oils. This knowledge is very important to designed specific part of engine. In this paper is evaluated temperature dependence kinematic viscosity of engine oils in the temperature range --15 °C to +15 °C. Five different commercially distributed automobile engine oils with viscosity class 0W--40, 5W--40, 10W--40, 15W--40, and 20W--40 have been evaluated. Considerable temperature dependence kinematic viscosity was found and demonstrated in case of all samples, which is in accordance with theoretical assumptions and literature data. Mathematical models have been developed and tested. Temperature dependence dynamic viscosity has been modeled using exponential function.The proposed models can be used for prediction of flow behaviour of liquid lubricants.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Deterioration, Dependability, Diagnostics

  • ISBN

    978-80-7231-969-5

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    141-146

  • Počet stran knihy

    291

  • Název nakladatele

    University of Defence

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly