Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání kinematické viskozity automobilových motorových olejů při nízkých teplotách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F14%3A00217553" target="_blank" >RIV/62156489:43210/14:00217553 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porovnání kinematické viskozity automobilových motorových olejů při nízkých teplotách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje teplotní závislost kinematické viskozity automobilových motorových olejů s různou viskozitní třídou.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of kinematic viscosity of automobile engine oils in low temperatures

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this paper is comparison of kinematic viscosity of automobile engine oils in the low temperatures. Especially, it was focused on temperature dependence of kinematic viscosity. Five different commercially distributed engine oils (primarily intended for automobile engines) with viscosity class 0W--40, 5W--40, 10W--40, 15W--40, and 20W--40 were compared. The temperature dependence kinematic viscosity was observed in the range of temperature from --15 °C to 15 °C. Considerable temperature dependence kinematic viscosity was found and demonstrated in case of all samples, which is in accordance with theoretical assumptions and literature data. Mathematical models were developed and tested. Temperature dependence dynamic viscosity was modeledusing a polynomials 3rd and 4th degree. The proposed models can be used for prediction of flow behaviour of oils. With monitoring and evaluating of engine oil we can prevent technical and economic losses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Quality, technologies, diagnostics of technical systems

  • ISBN

    978-80-552-1194-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    205-211

  • Název nakladatele

    SPU Nitra, Technická fakulta

  • Místo vydání

    Nitra (Slovenská republika)

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    20. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku