Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The engine combustion analysis of newly developing diesel tractor engine Zetor Z1727 with common-rail system in a first firing week

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F15%3A43906550" target="_blank" >RIV/62156489:43210/15:43906550 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2015/mnet_2015_full.pdf" target="_blank" >https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2015/mnet_2015_full.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The engine combustion analysis of newly developing diesel tractor engine Zetor Z1727 with common-rail system in a first firing week

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the research and development of diesel tractor engines. It deals with high pressure indication of newly developing tractor engine Zetor Z1727 with common-rail injection. The main goal is determination of development of combustionpressure in a cylinder, because knowledge of this parameter is very important for the basic engine adjustment. This paper provides also many evaluations of influences. Itis the dependency of rail pressure and injection timing on the most problematical nitrogen oxides emissions and opacity, cylinder pressure variation and combustion noise level. The correct adjustment of those variables is the key to achieve optimal engine parameters, which also proved this measurement. Common-rail ECU has about 16000 variables. There is a possibility to change almost everything and set many adjustments. This will be the subject of further research, because these data are only from measurement in first firing week and only 'from the first cylinder.

  • Název v anglickém jazyce

    The engine combustion analysis of newly developing diesel tractor engine Zetor Z1727 with common-rail system in a first firing week

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the research and development of diesel tractor engines. It deals with high pressure indication of newly developing tractor engine Zetor Z1727 with common-rail injection. The main goal is determination of development of combustionpressure in a cylinder, because knowledge of this parameter is very important for the basic engine adjustment. This paper provides also many evaluations of influences. Itis the dependency of rail pressure and injection timing on the most problematical nitrogen oxides emissions and opacity, cylinder pressure variation and combustion noise level. The correct adjustment of those variables is the key to achieve optimal engine parameters, which also proved this measurement. Common-rail ECU has about 16000 variables. There is a possibility to change almost everything and set many adjustments. This will be the subject of further research, because these data are only from measurement in first firing week and only 'from the first cylinder.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MendelNet 2015: Proceedings of International PhD Students Conference

  • ISBN

    978-80-7509-363-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    562-567

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    11. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000366466100106