Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing mix and purchasing behaviour of households in the Czech Republic.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F11%3A00169528" target="_blank" >RIV/62156489:43310/11:00169528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing mix and purchasing behaviour of households in the Czech Republic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter presents results of a nation-wide inquiry performed in the Czech Republic on the turn of years 2005/2006. The objective of this marketing research was to find out how the households buy foodstuffs, clothing, shoes, and home appliances (i.e. furniture, brown goods, white goods etc.) and how it is influenced by other variables, especially by marketing mix -- concenring product, price, place and promotion. When buying foodstuffs and home appliances, quality of goods was the most important of all variables under study. In case of clothes and shoes product parameters were mentioned as the most important (similarly as quality of foodstuffs and/or home appliances). Price, similarly as in case of foodstuffs, was mentioned less frequently as the variable influencing decision-making of people buying clothes, shoes and home appliances; quality and product parameters were mentioned as more important. Although the price was not of primary importance for Czech consumers, there were natur

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing mix and purchasing behaviour of households in the Czech Republic.

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents results of a nation-wide inquiry performed in the Czech Republic on the turn of years 2005/2006. The objective of this marketing research was to find out how the households buy foodstuffs, clothing, shoes, and home appliances (i.e. furniture, brown goods, white goods etc.) and how it is influenced by other variables, especially by marketing mix -- concenring product, price, place and promotion. When buying foodstuffs and home appliances, quality of goods was the most important of all variables under study. In case of clothes and shoes product parameters were mentioned as the most important (similarly as quality of foodstuffs and/or home appliances). Price, similarly as in case of foodstuffs, was mentioned less frequently as the variable influencing decision-making of people buying clothes, shoes and home appliances; quality and product parameters were mentioned as more important. Although the price was not of primary importance for Czech consumers, there were natur

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    International Consumer Behavior: A Mosaic of Eclectic Perspectives. Handbook on International Consumer Behavior

  • ISBN

    978-0-9562471-3-1

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    415-423

  • Počet stran knihy

    522

  • Název nakladatele

    Access Press UK

  • Místo vydání

    Lancashire

  • Kód UT WoS kapitoly